tisdag, december 18, 2012

Är kvinna sjuk så är kvinna.

Välkommen till SjukBloggen

Om du känslig gör du bäst i att hoppa över den kursiverade texten.

I söndags fick jag besök av vinterkräksjukan. Ingen höjdare måste jag få säga.

Under måndagen kände jag mig mycket piggare. Fick till och med behålla maten jag åt så självklart skulle jag åka till jobbet idag (tisdag).

Men, vinterkräket kom tillbaka och hittade dessutom nya vägar för det jag fått i mig att komma ut på. Så det blev till att stanna hemma minst två dagar till.


Nu är det som så att det här ställer till det för mig, på mer än ett sätt.

Min kära kollega (obs, ironi) behagade inte lägga ut de skriftliga omdömena till sin klass förrän i fredags så jag har inte hunnit med att skriva in matten. Så, min plan var att skriva in matteomdömena den här veckan. Det går ju jättebra nu när jag är hemma. Hade jag haft word eller något annat skrivprogram på datorn här hemma hade jag säkerligen suttit och skrivit omdömena mellan toabesöken. Men vet du vad. Jag är faktiskt hemma, sjuk, utan full lön. Då ska jag inte jobba heller.

Fast det är inte omdömena som oroar mig. Det är resan hem till föräldrarna över jul. Om jag inte blir bättre snart måste jag skjuta på resan en eller flera dagar. Och det går ju säkert jättebra att hitta resor hem så nära in på jul.

Inte.

Så, nu håller jag alla tummar jag har och ber några böner att jag ska bli frisk snart. Typ igår.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hynm om dig!!!
Klart att du ska bli frisk, fattas bara annat.

den ömma modern!

Anonym sa...

Krya på dig. Kunde jag virka skulle du få frishetsängeln Kryalina! Kram fån Spindekvinnan

Bloggblad sa...

Jag tror att jag klarade mig tack vare de små magpiller som jag alltid äter, såna med bakterier i som man tar när man åker utomlands. Det surrade lite i magen dagen efter sonens kaskadspyor, men det hände inget. Nu tar alla i familjen såna...

Vonkis sa...

Ömma modern
Visst är det jättejättehynn om mig! Det känns mycket bättre idag så jag är försiktigt optimistisk.

Spindelkvinnan
Det är ju tanken som räknas så tack så mycket :-)

Bloggblad
De där pillren skulle kanske bli standard i hemmaapoteken för oss lärare...