fredag, augusti 04, 2017

Ojämnt

Välkommen till BalkongBloggen

Fem fina blommor blommar på luktärterna och så luktar de riktigt riktigt gott. Det kommer faktiskt små pustar när jag sitter ute på balkongen. Från luktärterna alltså. Men de växer lite ojämnt. Misstänker att lådan stått för nära balkongräcket så nu har jag flyttat den närmare ytterväggen.

När jag åkte norrut för ganska exakt fyra veckor sedan hade tomatplantorna några gröna frukter. De mognade så klar under tiden jag var borta, till vattenhjälpens stora glädje. Nu sitter det gröna frukter där igen, har suttit där sedan jag kom hem för en och en halv vecka sedan. Det är som att jag bara ska se gröna tomater. Men ser ni tomaten där bakom? Den har faktiskt börjat att skifta lite i färg. Med lite sol blir den kanske röd snart.

En av klasarna. Kan bli riktigt bra det här.

Nu blir det VM i friidrott för min del. Ska sitta i soffan och heja på alla svenska idrottare som går in i tävlingarna redan ikväll. Heja heja!


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

4 kommentarer:

Anonym sa...

Min luktärter är bara i knopp ännu.
Du kommer få en bra tomatskörd. De kan ju bli röda inomhus också, om det skulle behövas.
/Marianne

Bloggblad sa...

Pröva att reklamera fröna!

Anni sa...

Jisses, vilken tomatklase!

Vonkis sa...

Marianne
Har det börja blomma hos dig nu?
Kommer ihåg att mormor brukade ta in tomater ibland men än är det tillräckligt varmt ute.

Bloggblad
Ja, det skulle jag kanske göra.

Anni
Eller hur! Och nu har tomaterna i den börjat få färg också.