lördag, september 08, 2018

Det ska inte hända igen

Välkommen till RöstBloggen

Citerar en klok människa.

Har egentligen inte velat kommentera valet pga att allt gör mig så ledsen och illamående, men här kommer det. I only tell this once.

Jag känner mig så bedrövad inför detta val. Jag förstår inte hur så många har kunnat få sina sinnen förgiftade av den ondska som SD representerar. Ja, jag ser bara ondska hos SD. En människosyn som gör skillnad på människor, en taskig kvinnosyn som tar oss tillbaka till stenåldern, en retorik som avhumaniserar medmänniskor.

Jag har vuxit upp med "det ska inte hända igen" "vi kan inte säga att vi inget visste". Nu händer det igen. Hur länge får vi behålla demokrati, fri press och mänskliga rättigheter om SD får mer och mer makt för varje val? Hur kan människor vara så faktaresistenta (åsikter och känslor ÄR inte jämbördigt med FAKTA)?

Varför stirrar folk ner i sin egen navel så mycket att de går på varenda lögn som sprids? Varför är ingen källkritisk längre? Och varför i hela friden röstar kristna människor på SD? Det finns INGET kristet med ett parti som SD.

Jag blir tokig på det som händer i landet nu. Och jag skäms över de jag känner som röstar på SD.



Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blir verkligen en spännande natt mot måndag!
//Marianne

Vonkis sa...

Marianne
Vet inte om jag kommer orka att titta på någon valvaka.