söndag, september 09, 2018

Valångest

Välkommen till ValBloggen

Känslan av ångest inför det här valet är stor. Att så många verkar missa att sd är ett fascistiskt parti, eller förstår det och skiter i det. Hur kunde det bli på det här viset?

Så jag gick helt enkelt till kyrkan innan röstningen idag. Och det var välbehövligt. Det var en fin mässa, prästen sade många kloka saker och det kändes faktiskt lite bättre efteråt.

Väl i vallokalen tog jag faktiskt god tid på mig där bakom skärmen. Hur jag skulle rösta i kommun- och landstingsvalet var jag säker på, riksdagsvalet var lite svårare. Men nu är valet gjort och det känns bra.

Valångesten, den börjar så sakteliga göra sig påmind igen.

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi är många som delar din ångest.
Blir en jobbig natt,
//Marianne