fredag, november 29, 2019

EFIT 29 november 2019

Välkommen till FotoBloggen

Det har blivit november månads sista fredag, även känd som den förhatliga black-friday men det är även Ett foto i timmen idag.

Kl. 05. Irrar mest omkring här i lägenheten känns det som, men har i alla fall fått till mackorna som ska med till jobbet.

Kl. 06. På väg till spårvagnen, det har snöat lite.

Kl. 07. Framme på jobbet, någon har förberett för adventsmys vad det verkar.

Kl. 08. Klassens schema för dagen, mitt ser lite annorlunda ut men så undervisar jag i tre klasser också.

Kl 09. Rörelse och konstruktion. Det ska köras egenbyggda fordon. Hur påverkas deras rörelse av lite last?

Kl. 10. Förmiddagsfika. Jag hoppade över pepparkakor och skumtomtar den här gången och åt upp en av mina smörgåsar istället.

Kl. 11. Varje test ska dokumenteras noga och det är inte alltid så lätt.

Kl. 12. Dagens skollunch. Felbedömde mängden sås en aning.

Kl. 13. Det görs diagram av restresultaten och då fick jag passa på att prata decimaltal med eleverna också. Mycket nytt blev de.

Kl. 14. Eleverna har gått hem. Jag sitter med den snajsiga jobbtelefonen och skriver meddelanden till några vårdnadshavare om hur dagen eller veckan har förflutit.

Kl. 15. Går försiktigt försiktigt till bussen. Det har frusit på och sandningen lyser med sin frånvaro.

Kl. 16. Nej men, det blev en spontan aw med A på stan.

Kl. 17. Vi aw:ar fortfarande.

Kl. 18. Provianterar inför helgen.

Kl. 19. Hemma, har saker som behöver fyllas på här med.

Kl. 20. Fixar med dagens inlägg.

Kl. 21. Har läst runt lite på twitter, nu är jag alldeles trötterötter så det får bli till att lägga sig, imorgon ska jag ju både lösa Melodikrysset och loppa julprydnader.

Andra som fotat sin dag hittar du här.

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

6 kommentarer:

Anonym sa...

Härlig dag. Du har ungefär lika mycke snö som vi. Kul med AW.
// Marianne

Anni sa...

Tycker att du hade perfekt mängd sås att mosa potatisen i!
Noterar att du lät bli skumtomtarna men köper plockgodis ... ?!?

Micke sa...

Åhh, T9 minsann! :)

Snudd på soppa med den såsen.. Haha.

Vonkis sa...

Marianne
Oj, trodde ni hade mer snö än så!

Anni
Det var på tok för tidigt med skumtomtar klockan 10 men på kvällen, då kan det vara sött :-)

Micke
Mm, det går jätte.snabbt. att skriva meddelanden till föräldrarna med T9.
Brunsåssoppa, det är inte varje dag, tack och lov.

Caroline sa...

Fullt upp på skolan ser jag.
Fredagsgodis är ju godast på kvällen tycker jag.

Efwa - Medea sa...

Kikar in på din dag. Jag provade skumtomtar igår och det var supergott.