lördag, september 03, 2011

Melodikrysset vecka 35 2011

Välkommen till KryssBloggen

Goder morgon på er löjliga medkryssare och andra.

Ny lördag och nytt Melodikryss och säkerligen ett nytt kryss helt utan både Py och Bäckaman, även om hon skulle kunna gå in på både vågrätt 14 och lodrätt 4.

Går det inte många vinster till Enånger???

Det går några vinster till Norrköping med jämna mellanrum, men inte till mig.

Nuuuu kör vi!

Då går jag till Maxim sjöng Jan Malmsjö i rollen som Greve Danilo Danilowitsch.

I Write You A Love Song med Izabella Scorupco, modell, sångerska och skådis.

Sedan blev det lite dans i grekiskt format med Zorba.

Kom helt av mig i en skrattattack när Eldemannen började spela Jazzgossen. Förknippar den med Mammas nya kille, och då framförallt Mangan, som vill vara tydlig med att han inte har någon relation till den låten.

Danska sångare är inte min starkaste sida. Känner väl till tre fyra stycken så där på rak arm. Eddie Skoller är inte någon av dem. Får ta och spana in den där andra låten som Eldemannen nämnde, What did you learn in school today.

Käre värld, Arne Qvicks Rosen. Det blir många skratt idag.
När man söker stundens sorger glömma
är det skönt att vaken gå och drömma
Glömma att lyckan flugit har sin kos
och att du ej fick min röda ros

Ty just nu idag så köpte jag
en liten ros i en blomsteraffär
En ros röd som blod så att du förstod
att det är dej som jag håller kär


Och så lite Melodfestivalen, anno 2007. The Worrying kind var inte den bästa låten det året, men ändå en rätt bra låt. Det var inte The Arks bästa låt heller. Vilken tur att de inte slutade redan då. Ja just det, frågan var vad sångaren heter och han heter ju Ola Salo.

Visste ni att barn kan bli homosexuella av Lejonkungen? Läs här om ni inte tror mig. Varför tog jag upp det nu då? Jo, för att Circle of life, eller En värld full av liv som den heter på svenska kommer från Lejonkungen. Sjöng i radion gjorde Elton John, som även skrivit låten.

Geografisk plats efterfrågas till lodrätt 7. Vattendraget ska enligt medkryssarna vara Nilen, antar att musiken kom från Verdis Aida.

Åh. Mer från Melodifestivalen. 2009 tävlade Marie Serneholt med Disconnect me. Den åkte ut direkt, till mångas förvåning.

Oj, det var en kort låt till lodrätt 10. Inte kände jag igen den heller. Men. Ett positivt ord på tre bnokstäver och sluta på A, det borde vara bra.
--------
Enligt Björn var det Hurra vad jag är bra av Jules Sylvain som spelades. Tack Björn.
--------

Bill Haley var det som vill vänta med att se den där alligatorn.

Det är mycket z i dagens melodikryss. Monica Z imoterade Billie Holiday.

*tar mig för pannan*
Först spelades Justin Bieber i Ring så spelar vi, sedan är han med i Melodikrysset. En dubbeldos av Bieber samma dag är absolut för mycket. One time, skitlåt...

L 3 Greve
V 8 Izabella
L 2 Zorba
V 1 Jazzgossen
L 4 Skoller
V11 Rosen
L12 Ola
V14 Av
L 5 Elton
V13 Marie
V 6 Serneholt
L10 Bra
V10 Bill
L 9 Billie
L 1 Justin

FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay Kalmar Julian Assange
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

199 kommentarer:

Olle B sa...

God morgon Vonkis och alla ni andra som gör lördagen något att längta till.
Tyvärr har jag jag varit från er de senaste tre gångerna och blir även borta nästa vecka.
Såg i bloggen att någon saknat "ordningsmannen", men jag har sett att det finns goda ersättare.
I kväll blir det delikatesser.
Surströmming med tillbehör förstås.

Olle B sa...

V14/ PY
L4/ BÄCKMAN

galgbacke sa...

god morgon

Bettan sa...

Godmorgon vänner....löser krysset idag från underbara västkusten, är och hälsar på mina föräldrar...

Vonkis sa...

Olle B
God morgon och välkommen tillbaka. Visst borde Py Bäckman passa in där i krysset. Men oddsen för att Eldemannen gör som vi vill är nog inte speciellt goda.

Åh, surströmming. Ät en för mig.

Vonkis sa...

galgbacke
God morgon!

Bettan
Västkusten, inte illa.

Olle B sa...

Bettan/
Du skötte dig fint som min ersättare, skall jag köra sammanfattningarna idag?

Bettan sa...

Nä vonkis=)) Det är så skönt att komma hit från storstaden...Ikväll ska vi på kräftskiva

Olle B sa...

Vonkis/
Jag gör det, skall jag ta en extra skål också. (För din skull)

Vonkis sa...

Surströmming och kräftor, det är höst nu...

Olle B
Nja, ta hellre en strömming med rom.

Bettan sa...

Tack olle...va roligt att jag skötte mig=))Självklart ska du göra det olle...jag va bara stand in...

Janne i götet sa...

Godmorgon från ett 16 gradigt GBG för mig blir det räkor med tillbehör idag.

Lotta sa...

Godmorgon från ett molnigt Malmö, trraaadditt. Trodde inte jag skulle kunna göra krysset idag för datorn hakade upp sig igår!! Stängdes bara av för att sen bara stå och försöka starta kunde inte ens stänga av utan att ta av batteriet!! Som tur va letade datorn själv upp att den skulle startas som för ett tidigare datum :-)

Olle B sa...

Lotta/
Trasslande datorer är ett gissel.
Verkar som dom blir så där efter en 3-4 år.

Vonkis sa...

Janne i götet
Som i frossa?

Lotta
Min teori är att datorn kände att den behövde vila upp sig inför dagens hårdkörning med kryssat.

Bettan sa...

Nu är det dags....

Vonkis sa...

Bettan
Sannerligen.
Håll tummarna för vinst idag.

Peter Pijpare sa...

God morgon!
Uppsala är i perfekt skarv mellan höst och sommar. Ljufveligt!
Nu åker vi!

Björn sa...

Godmorgon från Varberg, 16 grader och mulet. Nu kör vi!

Lotta sa...

då var det dillemmat löst, DÅ, skulle det va!!!.-)

Bettan sa...

Greve

Peter Pijpare sa...

Greve

Vonkis sa...

Peter Pjipare
Så länge det håller sig i skarven är det helt ok :-)

Björn
Det gör vi sannerligen.

Lotta
Och vi hade rätt, med Då:et alltså :-)

Peter Pijpare sa...

Isabella

Lotta sa...

isabella

Luktärt sa...

God morgon alla kryssvänner, då är även Katrineholm representerat, ja då kör vi

Björn sa...

izabella

HS sa...

Izabella

Lotta sa...

Vonkis, jajamensan:-D

Björn sa...

Med Z!

Anonym sa...

isabella med s eller z??

Bettan sa...

----spara----

Anonym sa...

Även Kumla gör här entré. =)

Anonym sa...

Tack Björn

Bettan sa...

Izabella scorupco

Peter Pijpare sa...

Zorba

Björn sa...

zorba

HS sa...

ZORBA

Bettan sa...

Zorba

Eva sa...

Godmorgon från Härnösand

Lotta sa...

ZORBA

Janne i götet sa...

zorba

Anonym sa...

Zorba

Anonym sa...

Zorba

Peter Pijpare sa...

Me Z ;-)

Olle B sa...

Många "Z" idag.

Anonym sa...

mycket z idag...

HS sa...

V1 blir självklar INZAGHIMÅL

galgbacke sa...

ingen som klämt v 1 än ?

Bettan sa...

Jazzgossen

Anonym sa...

jazzgossen

Göran sa...

Jazzgossen

god morgon folks!

Anonym sa...

Jazzgossen

Janne i götet sa...

jazzgosen

Luktärt sa...

Jazzgossen på V11

Olle B sa...

V1/ JAZZGOSSEN
ännu fler "Z"

Björn sa...

V1: Jazzgossen?

Luktärt sa...

V1 ska det vara

Bettan sa...

hahaha verkar som eldeman fått zz på hjärnan idag=))

galgbacke sa...

SPARA

Anonym sa...

jassgossen
vänligen jazztanten

Anonym sa...

Jazzgossen - vilken klämmig text! ;)
/ Kumlabon

Björn sa...

Kommer nog en låt med ZZ-top!!

Björn sa...

Eddie SKOLLER

HS sa...

SKOLLER eller ska vi säga ZKOLLER

Anonym sa...

Eddie Skoller!

Peter Pijpare sa...

Länge sen man såg Eddie. Han kunde va riktigt rolig när det ville sig :-)

Anonym sa...

Skoller! Just det! /Kumla

galgbacke sa...

Vad det L 7?

Janne i götet sa...

6.Barcelona kanske

Anonym sa...

L 4

Luktärt sa...

Rosen

Anonym sa...

rosen

Bettan sa...

Rosen

Björn sa...

Rosen

Anonym sa...

Rosen

Göran sa...

Rosen

Lotta sa...

ROSEN

Anonym sa...

Rosen!

Vonkis sa...

i måste gå in och lyssna på den här versionen av Jazzgossen

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2399&artikel=4532443

Anonym sa...

RoZen kanske? hehe

Bettan sa...

---spara---

Ömma moders sa...

Rosen med Arne Qvick

Anonym sa...

kanske en nyponros
vänligen jazzztanten

Björn sa...

V6: BarZelona??

Bettan sa...

Ola

HS sa...

OLA

Göran sa...

ola

Anonym sa...

Ola

Olle B sa...

Melodikrysset V35 2011
HALVTID
VÅGRÄTT
V1/ JAZZGOSSEN
V6/
V8/ IZABELLA
V10/
V11/ ROSEN
V13/
V14/

LODRÄTT
L1/
L2/ ZORBA
L3/ GREVE
L4/ SKOLLER
L5/
L7/
L9/
L10/
L12/ OLA

Anonym sa...

Ola

Luktärt sa...

L 12 Ola

Anonym sa...

är det någon i skolan
vänligen jazzzztanten

Lotta sa...

Det är bra OLLE B ;-)

Anonym sa...

L4 Skoller

Olle B sa...

Tack Lotta
Nästa vecka får Björn eller Bettan rycka in för mig. De sköter sig minst lika bra, om nu Björn inte ramlar av stolen.

HS sa...

ELTON

Lotta sa...

ELTON

Anonym sa...

elton, av

Björn sa...

Elton

HS sa...

AV

Anonym sa...

V14 AV L5 ELTON

Anonym sa...

En värld full av liv, kommer från lejonkungen

HS sa...

Svensk titel "En värld full AV liv"

Anonym sa...

vad heter melodin som Elton sjunger

Bettan sa...

jag kan ta det nästa vecka olle

Anonym sa...

tack alla duktiga kryssare

Kalmarit sa...

"en värld full av liv"

Olle B sa...

Bra Bettan!

Peter Pijpare sa...

Det fina vädret i Uppsala tycks inte gynna vår bredbandsuppkoppling i alla fall. Tur att det finns pappersversion av krysset i tidningen.

Lotta sa...

::::::::SPARA:::::::::::

Björn sa...

Olle: Om jag är vid datorn så kan det bli en sammanfattning! Jag får sätta mig i bilen och ta på mig bältet, hehe...

Anonym sa...

En värld full AV liv / MB

Björn sa...

Ta det du Bettan!

Pretty_good sa...

Där sprack Barcelona! hm

Olle B sa...

Lotta/ Tur du är med höll på glömma.

Björn/ Bettan har fått jobbet.

Anonym sa...

serneholt går väl in på V6?

Lotta sa...

hahaha

HS sa...

NILEN

Björn sa...

Nilen

Bettan sa...

Nilen??

Lotta sa...

NILEN

Anonym sa...

L7 NILEN

Bettan sa...

Jag tar det nästa vecka Olle...

Anonym sa...

eLTON PÅ L 5

Anonym sa...

Lotta är du så duktig? Har du ärvt det efter pappa!

Vonkis sa...

Hinner inte med idag, är trött efter lägerskolan och så kom den där skrattattacken til ljazzgossen och ställde till det. Så min frånvaro här bland kommentarerna beror inte på någon ointresse.

Anonym sa...

marie serneholt

Göran sa...

Marie sernholt

Anonym sa...

Marie sernholt

Anonym sa...

mARIE sERNEHOLT

HS sa...

MARIE SERNEHOLT

Anonym sa...

Marie Serneholt

Lotta sa...

anonym/ menade du med att SPARA eller? :-)

Anonym sa...

Ja nu är hon ju bortkopplad från Måns... hehe

HS sa...

L1 JASMIN (Wagner)?
Blümchen

Anonym sa...

God förmiddag! Jag trillar in efter halva krysset och schmarotzar på vad som har skrivits hittills. Tack så mycket :-)

Pretty_good sa...

L8,,,Du menar väl zpara va?

HS sa...

L9 Barbie? Aqua

Björn sa...

Zerneholt...

Anonym sa...

Bra

Anonym sa...

gla

Björn sa...

Hurra vad jag är BRA

Bettan sa...

bill

Göran sa...

Bill

Luktärt sa...

V 10 Bill

HS sa...

BILL

Lotta sa...

BRA eller GLA

Ulla sa...

Kan L1 blir Justin och V9 Barbie

Anonym sa...

bill haley

Anonym sa...

Bill

HS sa...

L9 BILLIE Piper?

Bettan sa...

kan inte sitta still...

Anonym sa...

Lotta: Nej med att lösa krysset! Numera sitter han ju inte i hoddan!

Ulla sa...

Där försvann L9 på en gång

Lotta sa...

Anonym/ VVVaaaaa, vem e du???????

Göran sa...

Justin på L1 och Billie på L9
billie holliday.... billig semester eller va de nu blir översatt till..

Anonym sa...

L1 Jessie J

Anonym sa...

Billie! Tror jag...

Björn sa...

Billie

Anonym sa...

Billie Hollyday

Anonym sa...

BILLIE

Kalmarit sa...

Billie Holiday "Lady Day"

Anonym sa...

Göran, det va kul! ;)

Anonym sa...

billie Holiday

Luktärt sa...

Blr L 10 bra?

Björn sa...

Justin

Kalmarit sa...

Justin Biber

Anonym sa...

Grattis Ulla, det va Justin! =)

Anonym sa...

Justin Bieber

Anonym sa...

Justin Bieber

Anonym sa...

Lotta: Christer

Lotta sa...

ANONYM 10:47??????????????????

Olle B sa...

Här är min uppfattning hur dagens kryss skall se ut. Hoppas jag inte missat något. Har känt mig okoncentrerad.

Melodikrysset V35 2011

VÅGRÄTT
V1/ JAZZGOSSEN
V6/ SERNEHOLT
V8/ IZABELLA
V10/ BILL
V11/ ROSEN
V13/ MARIE
V14/ AV

LODRÄTT
L1/
L2/ ZORBA
L3/ GREVE
L4/ SKOLLER
L5/ ELTON
L7/ NILEN
L9/ BILLIE
L10/ BRA
L12/ OLA


Dagens medhjälpare har varit:
Vonkis, Olle B, galgbacke, Bettan, Janne i götet,
Lotta, Peter Pijpare, Björn, Luktärt, HS,
Anonym Kumla, Eva, Göran, Anonym jazzzztanten,
Ömma moder, Kalmarit, hmlan, Leif GW Platon,
Ulla,
+ någon fler Anonym

Eva sa...

har varit med lite på ett hörn, men här ringer telefoner,barn pratar och en massa annat :-)
Tack för hjälpen idag

Björn sa...

L10 var en Jules Sylvain låt som heter Hurra vad jag är BRA.

Lotta sa...

Anonym/ hahahaha har du också hittat hit???? Allt bra?

Olle B sa...

Missade den sista:

VÅGRÄTT
V1/ JAZZGOSSEN
V6/ SERNEHOLT
V8/ IZABELLA
V10/ BILL
V11/ ROSEN
V13/ MARIE
V14/ AV

LODRÄTT
L1/ JUSTIN
L2/ ZORBA
L3/ GREVE
L4/ SKOLLER
L5/ ELTON
L7/ NILEN
L9/ BILLIE
L10/ BRA
L12/ OLA

Vonkis sa...

Tänka sig att det var Monica Z som imiterade Billie. Mycket Z i krysset idag som sagt. Men ingen Py eller Bäckman.

Lotta sa...

Då tackar man för idag, inte många ggr man stöter på någon man faktiskt känner:-)

Anonym sa...

Lotta: Är här varje vecka! Hälsa!

Bettan sa...

Tack för idag...ses nästa vecka och då är jag tillbaka i huvudsataden..snart en tripp ner till grebbestad..sen ikväll kräftskiva med föräldrarnas grannar..blir väl runt 100 personer...kul=))

Lotta sa...

Christer/ Jaja mensan men berätta inte det för pappa;-), är det första gången för dig eller?

Anonym sa...

Evas man klickade på "ladda om sidan" när krysset var helt klart. Vips så var alla bokstäver borta... Tack föra att de fanns här! ;-)

Janne i götet sa...

Tack för idag och all hjälp nu blir det till att skala räkor för em:s kalasande

Lotta sa...

men varför har du inte gett dig tillkänna tidigare???

Anonym sa...

Lotta! Har inte träffat dem på länge! Jag är tyst som en mussla! Är här varje lördag!

Pretty_good sa...

Tack alla kryzzare för denna lördag! Ha d gott alla! /höst-kramar från Kilsbergen

Luktärt sa...

Tack för idag. Hoppas vi ses nästa lördag.

Lotta sa...

men har du inte känt igen mig tidigare då?

Anonym sa...

Lotta! NEJ!

Lotta sa...

ok

Göran sa...

Tack allihopa!
Ha en härlig helg!

Anonym sa...

Tack själv alla! Nu skall jag ner och bada! Hälsningar från Limhamn!

Olle B sa...

Tack för idag.
Är inte med nästa lördag.
Skall upp i det blå.

Vonkis sa...

Anonyma Eva
Sånt har vi varit med om några gånger, att det som skrivits in i krysset försvunnit alltså. Därav de många uppmaningarna att spara :-)

Kul att bloggen kan para ihop gamla bekanta också.

Tack för idag allihopa, nya som gamla kryssare. Vi ses nästa lördag igen, då hoppar jag att jag är med aktiv än idag. Ska nog lägga mig en stund igen.

men först, ni måste gå in här och lyssna på Mangans version av Jazzgossen. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2399&artikel=4532443

Lilltrolls far sa...

Vi har ju inte samma musiksmak i mycket men Justin Bieber hyser jag heller inte några starkare känslor för. Han är på samma nivå som det mesta melodifestvalstjafs.

Ännyhooo, kolla den här killens ambitiösa projekt:

http://www.youtube.com/watch?v=vknB931Y1Iw

Vonkis sa...

Lilltrolls far
Huvvaligen. Utsätta sig själv för något sådan?. Självpåtagen tortyr...

Lilltrolls far sa...

Det häftiga är att han klarade sig igenom det.