fredag, december 27, 2019

EFIT 27 december 2019

Välkommen till FotoBloggen

Det är de sista sista dagarna på det här decenniet och vad kan väl passa bättre än att dokumentera den med Ett foto i timmen? Nä, jag tänkte väl det. Jag kommer dessutom spendera större delen av dagen på resande fot då jag ska åka från päronen i norr till hemmet i söder. Häng på.

Kl. 06. Har delat rum med den här lille gynnaren de senaste dagarna och nu när jag ligger här och funderar på om jag ska kliva upp eller dra mig ett tag så kör den igång en rengöring.

Kl. 07. Packar väskan.

Kl. 08. Bär ut packningen till bilen. Snön som föll när jag kom upp har legat kvar, trots några plusgrader.

Kl. 09. På bussen, har förberett fickan med sånt man kan tänkas behöva.

Kl. 10. Höga kustenbron. Den måste man fota, det är sedan gammalt.

Kl. 11. Vi närmar oss Sundsvall.

Kl. 12. Har köpt två platser för att kunna sträcka ut benet ordentligt, lite dyrt kanske men helt klart värt det. Den här gången var det bara en medpassagerare som blev lite purken över att jag hade två platser för mig själv. Det tar sig.

Kl. 13. Slukar poddar.

Kl. 14. Stoppet på Tönnebro är strax slut, jag hann med ett välbehövligt besök på toaletten BaraSåAttNiVet.

Kl. 15. Chattrar på messenger.

Kl. 16. Lyssnar fortfarande på poddar. I det här avsnittet av Godmorgon, världen! hade Fernando Arias ett bra reportage om barn som föds med ett beroende av opioider. Han har ofta väldigt bra reportage den där Fernando Arias.

Kl. 17. Framme i Stockholm, 45 minuter innan utsatt tid! Då har vi ändå hunnit med att göra en oplanerad avstickare till Arlanda. Gick tokfort det här.

Kl. 18. Har hunnit äta lite på mackedonken och boka biljett till snabbtåget som ska till Norrköping. Om en dryg timme ska jag vara hemma.

Kl. 19. Hemma i Norrköping! Försökte fota ljusinstallationen i Carl Johans Park men det gick inget vidare. Det står I love Norrköping fast med ett stående hjärta istället för ordet love.

Kl. 20. Tar en liten fika efter kvällsmaten (keso med clementin). Än är inte julen över.


Fler bilder kommer under kvällen. Andra som fotar sin dag idag hittar du här.

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

10 kommentarer:

Mia Halvarsson sa...

Tänk att en bussresa kan innehålla så pass mycket :)

Vonkis sa...

Mia Halcvarsson
Ja, det tänker man inte på innan :-)

Hanna sa...

Men gud vad underbart med snö! :D

Anonym sa...

Goda kakor du har 😊
//Marianne

Anni sa...

Man kan hinna mycket på en resdag. Tur att allt fungerade som det skulle.
God fortsättning!

Anna sa...

Inne och kikar på din dag.

Vonkis sa...

Hanna
Ja det var verkligen inte helt fel, samtidig är det rätt skönt att slippa snön här nere nu när julen är över :-)

Anonyma Marianne
Mmm, supergoda :-)

Anni
Jag hade verkligen tur med hur allt klaffade, hade räknat med att vara hemma vid nio på kvällen.

Anna
Kika på du.

Madde sa...

vilken smidig resa....vad klokt att boka 3 platser....ska jag också tänka på. Madde

Efwa - Medea sa...

Kikar in på din dag lite efteråt. Hann aldrig publicera mina bilder i fredags men nu finns de. 🙃

Micke sa...

Fiffigt boka 2 platser, men kostar ju också..
Länge sedan jag åkte buss söderut nu, blir ju tåg annars.