lördag, november 05, 2022

Melodikrysset vecka 44 2022

Välkommen till KryssBloggen

God morgon löjlisar och olöjlisar. Dags för kryss igen! Tydligen var det folk som var missnöjda med förra veckans tema-kryss Jag tyckte det var roligt och hoppas det kan bli fler tema-kryss framöver. Ni vet vad man säger, smaken är som röven, klöven.

Mannen som sjöng En gång jag seglar i hamn (liten blir stor), ja det var ju Stig Olin det.

Sist att spelas innan det var dags för Melodikrysset var Sade med Still in love with you och då tänkte jag att det vore roligt om hon fick vara med i ett kryss framöver, och så bli hon dagens andra fråga med Smooth operator.

Björnen sover i sitt lugna bo, som ju är ett ide.

Arvingarnas mellovinnare Eloise, från 1993, skrevs av Gert Lengstrand och Lasse Holm.

If I ain't got you med Alicia Keyes borde bli om jag inte hade dig på svenska.

Lee Hazlewood pratade Vem kan segla förutan vind medan Nina Lizell sjöng.

Don't cry for me Argentina, från musikalen Evita med Charlotte Perrelli på sång. Den ömma modern och jag såg musikalen när det gick i Stockholm. Kan det ha varit slutet av 2014 eller början av 2015?

Klockorna i Gamla stan utspelar sig i Stockholm.

Molly Sandén sjöng Det finaste någon kan få.

It ain't over til it's over med Lenny Kravitz.

Dan Andersson har skrivit Till min syster, som Sofia Karlsson sjöng.

Det var Joey Tempest som sjöng A place to call home.

Tainted Love med Soft cell.

Då vardagenskryss löst och inklickat. Tack alla som var med idag. Ta hand om er så sörs vi igen om en vecka.

snabbgenomgången
L 4 Stig 
L13 Olin
V 4 Sade
V 7 Ide
V10 Gert
L 2 Om
L 3 Lee 
V12 Hazlewood
V15 Nina
L 9 Lizell
L 5 Evita
L 1 Stockholm
V16 Molly
L11 Lenny
L14 Dan
V 6 Tempest
V 8 Cell

87 kommentarer:

Christer sa...

God förmiddag från Limhamn där vi fortfarande har meteorologisk sommar! Solen skiner från en blå himmel med små vita moln. Termometern visar + 10,2 C. Dagen tar jag som den kommer,

lasse sa...

Hej och god förmiddag !
8 grader på termometern, mulet, men vad kan man vänta dessa dagar ?
Idag ska jag prova att göra något nytt, snaps av jultomtar. Det ska få dra ordentligt !
Är Du redo, jag är redo ! Nu köööör vii !

Vonkis sa...

Christer
Här är det grått och regnigt, har en annalkande huvudvärk men hoppas få lite gjort här hemma ändå.

Vonkis sa...

lasse
Jultomtesnaps låter lite brutalt :-)

Jos Pouwels sa...

Soligt i Nederländerna, just nu 5°, blir nog lite mer

Anonym sa...

Godmorgon. Jag förundras över allt prat om allhelgonahelgen. Själv har jag aldrig varit med om att 'fira' den eller mina f.d. släktingar och vänner - är det nå't som är regionalt? (Bor utanför Stockholm)
/Jenny

lasse sa...

Vonkis: Låter värre än vad det är, en tom flaska, sprit + skumtomtar i bitar.

Anders sa...

God Morgon kyss vänner idag blir jag med se om det fungerar att skriva inäll.
Sist fick jag knappt fram några inlägg.
Håller tummarna.
Nu till kaffet (slurp).

Bettan sa...

Godmorgon! Efter en veckas sjukdom börjar allt återgå till det normala, tappat rösten men den börjar komma tillbaka så jag är med idag

Bettan sa...

Förra veckans kryss

V 5 Morden
V 1 Midsomer
V 9 Peaks
V10 Ally
L 4 Advokat
V13 Trosa
V17 Eva
L12 Rosa
V15 Våra
L16 År
L 8 Al
V 3 Baretta
V 6 Sitter
V 7 Vita
L 1 Mistrals
L 2 Dotter
L11 Ylva
V14 Slavar

Vonkis sa...

Jos Pouwels
Rena värmeböljan.

Jenny
Inte fira kanske men högtidlighålla med att tända ljus och pynta gravar.

lasse sa...

Bettan : Här behöver Du inte prata !

Vonkis sa...

lasse
Ahaaa, skumtomtar. Skyller på huvudvärken att jag inte förstod det :-)

Anders
Tråkigt att dina kommentarer försvann. Jag håller koll på skräpfiltret varje lördag nu för tiden men där var det ganska skralt förra lördagen.

Bettan
Skönt att det går åt rätt håll.

Anonym sa...

Godmorgon från Huddinge

Anonym sa...

Precis, Vonkis. Det har jag aldrig gjort eller hört talas om någon i min vänkrets som gör.. Men i media är det stort.
/Jenny

Bettan sa...

Lasse: Precis därför kan jag vara med hahaha

Vonkis sa...

anonym
God morgon.

Jenny
:-)

Christer sa...

STIG OLIN

Anonym sa...

Stig Olin

Stina sa...

Stig Olin

Anders sa...

L-4= STIG
L-13= OLIN

Anonym sa...

Sade

Christer sa...

SADE

Anders sa...

V-4= SADE

Vonkis: Förra helgen var jag inte med , men helgen före det var det omöjligt att skriva , inget gick fram...
IDAG verkar det fungera.....

Vonkis sa...

Anonym
Skräpfiltret har varit alldeles tomt hittills :-)

Christer sa...

IDE

Anonym sa...

Ide

Anders sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Stina sa...

Ide

Christer sa...

GERT Lengstrand

Anonym sa...

GERT

Annis sa...

Månne GERT Fylking?

Anders sa...

V-7= IDE
V-10= GERT

Annis sa...

Haha såklart Lengstrand och inte Fylking 😆

Christer sa...

OM

Stina sa...

Gert Lengstrand

Anonym sa...

Om

Stina sa...

Om

Anders sa...

L-2= OM

Annis sa...

Lite yrvaket här, var vaken i god tid men råkade somna om till Ring så spelar vi. Det hade ju kunnat sluta I katastrof... en lördag utan krysset 😵‍💫

Vonkis sa...

Annis
:-)
Tack och lov att du vaknade igen!

Christer sa...

LEE HAZELWOOD; NINA LIZELL

Christer sa...

HAZLEWOOD skall stavningen vara

Stina sa...

Lee Hazlewood, Nina Lizell

Anders sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Den var svår!

Bettan sa...

Halvtid:

L1/
L2/ Om
L3/ Lee
L4/ Stig
L5/
L9/ Lizell
L11/
L13/ Olin
L14/

V4/ Sade
V6/
V7/ Ide
V8/
V10/ Gert
V12/ Hazelwood
V15/ Nina
V16/

Anders sa...

L-3= LEE
V-12=HAZLEWOOD
V-15=NINA
L-9= LIZELL

Christer sa...

EVITA

Anonym sa...

Evita

Anders sa...

L-5= EVITA

Stina sa...

Evita

Anonym sa...

l1 Blir väl Stockholm?

Christer sa...

Bettan: V 12 HAZLEWOOD

Bettan sa...

Christer: Ändrat..

Anders sa...

L-1= STOCKHOLM

Christer sa...

STOCKHOLM

Anonym sa...

Stockholm

Anonym sa...

Jag visste det!!! 🤣🤣😂
Så förutsägbart!!

Anonym sa...

Vågar man gissa på Malin till V16?

Anders sa...

V-6= TEMPEST
V-8= COLE (Nat King)

Anonym sa...

Molly

Christer sa...

MOLLY Sandén

Stina sa...

Molly

Christer sa...

LENNY Kravitz

Anonym sa...

Lenny

Anders sa...

V-16= MOLLY
L-!!= LENNY (Kravitz)

Annis sa...

Dan Andersson

Anonym sa...

Dan

Christer sa...

DAN Andersson

Stina sa...

Dan

Anders sa...

L-14= DAN Andersson

Christer sa...

Joey TEMPEST (Europe)

Stina sa...

Tempest

Anonym sa...

Tempest

Christer sa...

Soft CELL

Anders sa...

V-8= Soft CELL

Annis sa...

Sofia CELL

Anonym sa...

Cell

Annis sa...

Soft (utan självlortigering)

Bettan sa...

Dagens kryss (rättat)

L1/ Stockholm
L2/ Om
L3/ Lee
L4/ Stig
L5/ Evita
L9/ Lizell
L11/ Lenny
L13/ Olin
L14/ Dan

V4/ Sade
V6/ Tempest
V7/ Ide
V8/ Cell
V10/ Gert
V12/ Hazlewood
V15/ Nina
V16/ Molly

Bettan sa...

Tack för idag, vi sörs nästa vecka

Christer sa...

Tack för idag! Vi sörs nästa lördag! Nu skall jag ut i "sommarsolen". Ha en fortsatt fin lördag och fortsättning på weekenden!

Anders sa...

Tack för en trevlig stund med er , sköt om er nu så hörs vi nästa Kryzz

Vonkis sa...

Tack för idag allihop. Ta hand om er så sörs vi igen nästa lördag.

lasse sa...

Tack och slut för idag ! Ska ringa dottern som fyller år idag och sedan ska hunden få sin promenad.
Ha ett bra veckoslut, så Sörs vi nästa lördag !

Annis sa...

Tack för idag, sörs om en vecka. Nu ska jag försöka vakna ordentligt.