onsdag, januari 11, 2023

Ett foto i timmen onsdag 11 januari 2023

Välkommen till FotoBloggen

God morgon. Det är onsdag och idag är det åter Ett foto i timmen, årets första.

Kl. 05. God morgon.

Kl. 06. Det regnar diagonalt så jag blir blöt trots att jag står i busskuren och väntar på bussen. 

Kl. 07. Arbetsdagen börjar med möte med elev och vh. 

Kl. 08. Nähäpp, sidan jag skulle använda på lektionen gick inte att komma så det blev till att tänka om på stående fot. Sedan visade det sig att det skulle vara .nu...

Kl. 09. Skriver på tavlan vad eleverna ska göra i väntan på att lektionen ska starta. 

Kl. 10. Jag avslutar det andra mattepasset med att visa det där med Gallileo och tyngdkraften. 

Kl. 11. Fixar med ett arbetshäfte.

Kl. 12. Har lunchat på en av mina favoritfiskrätter är Zeinas ungnsbakade lax med fänkål, tomater och potatis. Den här gången bytte jag dock ut laxen mot torskrygg.

Kl. 13. Då var klasserna anmälda till Vi i femman, torsdag nästa vecka smäller det.

Kl. 14. Läxhjälpen har börjat.

Kl. 15. Drar över läxhjälpen för att hjälpa en elev att rita vinklar.

Kl. 16. Skriver lite i månadsbrevet som förhoppningsvis kan skickas ut på fredag.

Kl. 17. Sitter på bussen hem och försöker paparazzifotografera A. Vi hade tur som kom med bussen hem idag, men det är en annan historia.

Kl. 18. Mätt och belåten efter lite pumpa- och morotssoppa med lite vitlöksbaguette. 

Kl. 19. Är löjligt nöjd över hur bra det blev med amplarna i sovrumsfönstret. Jag borrade fyra hål i krukorna och knöt ihop hampasnören för upphängningen.

Kl. 20. Tröhött som en gnu så nu blir det Family guy, kalktablett och sängen. I den ordningen. Andra som fotar sin dag hittar du här.

9 kommentarer:

Versch sa...

Godmorgon!
Regnet vräker här med, kors och tvärs.
Hoppas du inte blir dyngblöt och får en bra dag.

Micke sa...

Här har vi för ovanlighetens skull uppehåll just nu. Har ju snöat 70-80cm eller nått på 5 dagar.

Bloggblad sa...

Och jag som tyckte att jag var uppe i ottan när jag masade mig ur sängen redan halv nio. Man får liksom en ny tideräkning med pensionen …
Tur att vi kom ut på en skön solskenspromenad igår. Vi gick där i trakterna där du och S gick fel för länge sen. Tänkte på dig då.

Anni sa...

Usch, vilket väder det var på morgonen! Får eleverna stanna inne på rasterna eller måste de gå ut?

Vonkis sa...

Versch
Tack, dagen blev bra till slut och jag blev inte allt för blöt :-)

Micke
Den ömma modern har skickat bilder på all snö i Ö-vik. Det är ju inte lite som fallit hos er.

Bloggblad
Jag hann få en lite annan tideräkning under jullovet :-)
Gudars, vår vilse i pannkakan. Vi borde ge den leden en ny chans snart.

Anni
Ett riktigt pissväder. Det hade slutat regna lagom till förmiddagsrasten, annars hade de fått vara inne. Det är en sak när det regnar i vanliga fall men när allt redan är slaskigt och snömoddigt går det inte att vara ute i regnet.

Anonym sa...

Skulle ju fråga, när du var hemma om någon klass är med i Vi i femman. Du får rapportera hur det går för er!
Här är det plusgrader och regn, så nu är det blixthalka.
Din ömma moder.

Karoleen sa...

En full dag hos dig också! Jag var helt slut efter första arbetsdagen på kontor efter 4 veckor. Ha en fin dag!

Bloggblad sa...

Ni kan hämta upp mig på vägen! Då blir det lagom långt - och rätt... :)

I dag sov jag till halv elva. Hur sjutton kan det bli så??? Jag vet att man kan gå i barndom som gammal, men först måste man tydligen passera tonåren. Det är väl det jag gör.

Lax/torsk med fänkål låter gott. Sen jag lärde mig att pochera torskrygg, har den fått en helt ny smak. Blivit en riktig favorit.

Anonym sa...

Hur gick det? Vår klass gick vidare till lokala finalen: https://vastrasicklao.se/2023/02/08/vi-i-femman/