lördag, juni 27, 2026

Melodikrysset vecka 26 2026

Välkommen till KryssBloggen

God morgon löjlisar och olöjlisar. Jag hoppas ni tar det lugnt i värmen. Här i Norrköping har det varit över 30 grader några dagar nu och det kommer hålla i sig några till. Aningens jobbigt och svettigt. Har passat på att se om Heated Rivalry, igen. Jag menar, vad ska man göra när det är så här varmt? 

Jag kan inte lösa krysset nu. Något kom emellan, inget allvarligt eller så men jag får lösa krysset senare.






Snabbgenomgången





106 kommentarer:

Christer sa...

God förmiddag från Staffanstorp! Här skiner solen från en klarblå himmel och termometern visar +25C. Fläktarna går på full fart i lägenheten. Efter krysset tar jag dagen som den kommer och njuta på min lilla täppa utanför balkongen.

Anders sa...

God morgon vänner, nu påbörjar vi semestern med kaffe och kryzzet

Anna Wärn sa...

Här i Björkhagen skiner solen mellan molnslöjorna. Sitter nu bakom neddragna persienner. Termometern har klättrat upp till 23 ˚+. Det lär bli riktigt varmt idag.. Promenaden får vänta tills ikväll tror jag. Har ju ”att göra högen” att syssla med . Nu kör vi.

Yvonne Persson sa...

God morgon från ett varmt Höljes. Har varit runt 22 grader i veckan men nu kommer visst värmen rejält känner jag

Lena sa...

Morrn från husvagnen vid havet. Blandat sol och molntussar, 20 grader på termometern. Njuter av fotboll med barnbarnet på Piteå Summergames, sveriges näst största fotbollsturnering. 😅⚽️☀️😎

Petra sa...

God förmiddag, idag löser vi krysset på stranden.

Ulla sa...

Godmorgon från Lockne. Med sol och vind. Ingen brist på regn här. Regnat mest varje dag.

Christer sa...

SVANTE THURESSON

Anders sa...

L-7= SVANTE
L-5= THURESSON

Anna Wärn sa...

Svante Turesson

Yvonne Persson sa...

Missade var detta skulle in

Stina sa...

Svante Thuresson

Jo sa...

Morrn, morrn från ett varmt Västervik. 26 grader verkar vi ha som krysste peratur! En liten uppfriskande regnskur hade varit gott nu!

Christer sa...

L7 och L5

Christer sa...

MEDINA

Anders sa...

V-13= MEDINA

Stina sa...

Medina

Anna Wärn sa...

Medina

Yvonne Persson sa...

Medina

Anders sa...

V-6= MAGNUS
L-1= BRASSE

Christer sa...

MAGNUS & BRASSE

Anonym sa...

Magnus Brasse

Yvonne Persson sa...

Magnus Brasse

Stina sa...

Magnus
Brasse

Anna Wärn sa...

Magnus
Brasse

Christer sa...

ANNE Linnet

Anonym sa...

Anne

Yvonne Persson sa...

Anne

Stina sa...

Anne

Anna Wärn sa...

Anne Linnet

Anders sa...

L-2= ANNE

Anonym sa...

Sinatra

Anders sa...

V-8= SINATRA

Yvonne Persson sa...

Sinatra

Christer sa...

Frank SINATRA

Anna Wärn sa...

Sinatra

Stina sa...

Sinatra

Anders sa...

L-8= gissar SABRINA (boys)

Anonym sa...

Kim

Christer sa...

KIM Wilde

Yvonne Persson sa...

Kim

Anders sa...

L-3= KIM

Stina sa...

Kim

Anna Wärn sa...

Kim Wilde

Christer sa...

Gillar versionen med Supreemes myckett bättre

Christer sa...

mycket. Jag slant med fingret

Anonym sa...

V1 Black? Kanske…

Anonym sa...

Bott en

Yvonne Persson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Christer sa...

Jag har BOTT vid EN landsväg

Stina sa...

Bott
En

Anders sa...

V-4= BOTT
V-9= EN

Anonym sa...

BOTT , EN

Anna Wärn sa...

jag har BOTT vid EN landsväg

Yvonne Persson sa...

Bott

Anonym sa...

Bugg

Anders sa...

L-4= BUGG

Yvonne Persson sa...

Bugg

Anna Wärn sa...

Bugg

Christer sa...

Fyra BUGG och en coca cola

Stina sa...

Bugg

Kenth sa...

V1 Gissar på BLACK Sabbath

Anders sa...

V-11 kan bli ÅNGBÅT då ??

Yvonne Persson sa...

Rosor

Yvonne Persson sa...

Rosor

Stina sa...

Rosor

Anna Wärn sa...

Rosor

Anders sa...

V-12= ROSOR

Anonym sa...

Kan någon hela titeln?

Anonym sa...

IS

Yvonne Persson sa...

Is

Anders sa...

V-10= IS

Anonym sa...

Is

Anna Wärn sa...

Is ?

Stina sa...

Is

Christer sa...

IS

Anonym sa...

Är det du vonkis?

Carin sa...

Miljoner röda rosor

Christer sa...

I wanna know what love Is

Kenth sa...

L8 SABRINA?

Anonym sa...

Miljoner ROSOR Arja Saionmaa

Anonym sa...

Shakira

Christer sa...

SABRINA Carpenter

Yvonne Persson sa...

Sabrina

Anna Wärn sa...

Sabrina

Anonym sa...

Sabrina

Anonym sa...

Ja

Anonym sa...

Tack!

Anonym sa...

Ångbåt

Christer sa...

ÅNGBÅTssång

Anders sa...

YES gissade rätt tidigare på både Sabrina och ÅNGBÅT

Yvonne Persson sa...

Ångbåt

Yvonne Persson sa...

Ångbåt

Stina sa...

Ångbåt

Anders sa...

V-1= lite hårdrock med BLACK sabbath

Anonym sa...

Black

Yvonne Persson sa...

Black

Christer sa...

BLACK Sabbath

Yvonne Persson sa...

Tack för idag och trevlig helg🙂

Kenth sa...

Yes. 😊

Stina sa...

Black

Anna Wärn sa...

Black Sabbath

Anders sa...

Tack för idag , sköt nu om er så hörs vi nästa....

Lena sa...

Tack för i dag. Ha en fortsatt fin helg och vecka. Nu hejar vi på Luleå Sportklubb (LSK) flickor 14 👍⚽️🥳

Christer sa...

Tack för idag! VI sörs nästa lördag! Nu har temoperaturen här stigit till +29C så det gäller att fylla vattenflasorna samt se till att få svalka kroppen

Christer sa...

💪🤞