lördag, juli 10, 2004

Första dödsfallet

Så, efter fem år har det då hänt. Jag har varit med om det första dödsfallet på jobbet. Det var en kvinna som har varit sjuk några dagar som dog. Det gick lugnt och stilla alltihop. Tittatde till henne nu innan jag gick hem, och hon såg väldigt rofylld ut, nästan som att hon sov. Det var nästan så att man såg henne andas.

Annars har det varit en bra dag på jobbet. Sköterskan ringde ut mig klockan sju i morse, så jag har jobbat 8-19, skulle ha jobbat till 20, men till följd av dödsfallet kunde jag inte ta ut min sista rast, så jag fick ta ut den genom att sluta en timme tidigare istället.

Ska jobba imorgon med, 7-21, men då har jag 4,5 timmars rast mitt på dagen. Kommer nog att bli tufft till veckan. Jag kommer att ha jobbat nio dagar i rad när det här är klart.

Nu ska jag se på TV, kvällsfika och sedan lägga mig.

Natti

Inga kommentarer: