lördag, juli 08, 2006

Depeche Mode, Stockholms Stadion

Vart ska jag börja?

Konserten med Depeche Mode igår var helt fantastisk, även om det inte blev riktigt samma tryck som i Globen i våras.

Dave Gahan är ju hur sexig som helst på scenen. Kläderna, på överkroppen, åkte av rätt snabbt och så är han ju rätt duktig på att vicka med höfterna… mumma
Jag anser även att han är en av dagens allra bästa manliga sångare.

Det är lite olika bud om hur många som var på konserten, med det var i alla fall över 30’000, fatta vilket ös det var!

Vi skrek och sjöng och skrek. Jag har fortfarande ett innerligt ringande i öronen, men det ska ju förhoppningsvis gå över.

Tyvärr kom vi inte längst fram den här gången men vi var rätt långt framme ändå så vi missade inget av Daves karisma och sexighet.

Har jag förresten sagt att jag tycker att Dave är sexig?

Jag saknade dock några låtar.
Just can’t get enough, Everything counts, Sinner in me och Somebody. Alltså, det var inget fel på låtarna de framförde. Det har ju en himla massa bra låter. Det är väl bara så att jag aldrig blir nöjd…

Kommentar överflödig

Dave viftar och alla viftar med

Kläderna åkte av rätt fort...

Mycket folk var det.

Jag skulle inte tacka nej till att vara mikrofonstativ.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det kul med kortsemester och #ögongodis"?!

batti sa...

Du har inte funderat på att använda öronproppar??

DM är bra live och jag hoppas att de lägger nästa spelning utomhusspelning i Sverige i rätt stad och på rätt arena... (Göteborg och Ullevi)

Vonkis sa...

Elisabet
Sannerligen sannerligen

Batti
Jag brukar ha öronproppar men glömde min hemma och de sålde bara dåliga på arenan.

batti sa...

Jo, det är möjligt. Jag vågar dock aldrig mer chansa...

Mina öron susar lite fortfarande efter en konsert 1999. Det är i o fs inget som stör mig längre...men det var jobbigt i början... Så var försiktig, dåliga öronproppar är nog bättre än inga.

Bloggblad sa...

Jag tänker åka till Styrstad i kväll kl 19 och lyssna på en helt annan typ av musik....:) Som nog inte lockar nån att ta av sig kläderna...