lördag, februari 21, 2009

Ingen bra start

Välkommen till LördagsBloggen

Började dagen med herrarnas masstart i vm i skidskytte (en av de bästa sakerna med vintern är all rolig idrott på tv, skidor, skidskytte, alpint), hoppades på någon framskjuten placering för svenskarna. Men redan i första skyttet blev det fyra (!) bom för Bergman och i spåren tappade Ekholm trots bra skytte.

Efter masstarten bar det iväg till hallen för handbollsskola, första träffen för flickor och pojkar födda 2001. Kommer till hallen och ser slutet av träningen för pojkar födda 2000. Så var det dags för vår träning. Och det kom. Ingen alls.

Där stod vi. Fem tränare och inga spelare.

Extra surt var det då jag avstod att gå på konsert i Linköping igår för att hinna till träningen idag...

Det var bara att hoppa på spårvagnen och skynda hem till damstafetten i tidigare nämnda skidskytte-vm.

Hinner inte hem men hör på spårvagnen att det blev en femteplats efter fem (!!!) bom av Nilsson i ligg. Fem bom, det är inte klokt. Vad har syskonen Nilsson ätit egentligen.

Ställer mitt hopp till Kalla i skid-vm men inte heller där höll det hela vägen.

Så, ingen bra start på min lördag alltså.

För självklart är det mig det handlar om. Det är alltid mig det handlar om...

Inga kommentarer: