lördag, februari 14, 2009

Smakprov av Mello, uppdaterad

Välkommen till MelodifestivalsBloggen

Ikväll kommer jag inte vara själv när den andra deltävlingen av 2009 års melodifestival går av stapeln så det blir nog inte ett lika intensivt bloggande den här gången.

Men, tjuvlyssnat har jag gjort och så här tycker jag om bidragen osett.

Jennifer Brown - Never been here before
En sorglig melodi, känns vemodig och med tanke på resultaten förra veckan kan det nog gå vägen.

Lili & Susie - Show me heaven
Känns lite besviken av inspelningen, rösterna låter väldigt bearbetad och efter att ha hört dem sjunga live i radio vet jag att de kan sjunga på riktigt. Låten känns rätt typisk L&S men jag blir glad av den. /Någo mer som tycker att början av det här klippet påminner om refrängen i Amy Diamonds Champion?/


Markoolio - Kärlekssång från mig
Det känns så himla fjantigt med antissånger, hoppas innerligt att den här inte går vidare. Och Markoolio ska vara glad åt all bearbetning som gjorts på hans röst, blir synnerligen intressant att höra det här live.

Amy Diamond - It's my life
Verkar betydligt bättre än fjolårets bidrag och sjunga kan den här donnan verkligen, dock (tack Sundman) är inte det här den bästa låten Bard o.c. gjort men den går nog vidare till andra omröstningen i alla fall.

H.E.A.T. - 1000 miles
Och så till gruppen som är med somen sorts protest till tävlingen, som inte gillar att tävla i musik och som egentligen inte vill ha något med mello att göra...

Lasse Lindh & Bandet - Jag ska slåss i dina kvarter
Jag är verkligen ingen expert på Lasse L, brukar han låta så här? Känns som att han aldrig sjunger ut ordentligt. Låten har jag hört många gånger förut, kan sjunga med på första lyssningen och det är en bra sak i sammanhanget. Trallvänliga låtar som sätter sig brukar få en del röster.

Måns Zelmerlöv - Hope & Glory
Utmålas som en storfavorit ikväll men tyvärr, tyvärr, är jag inte helt övertygad av att ha hört den här minuten, någon mer än jag som tycker att den är för lik Hero?

Cookies n Beans - What if
Ja, ni hör rätt, det är release me Frida Öhrn som sjunger, är väldigt svag för hennes röst. Dessutom är det inte första gången Frida är med i Mello, hon var med redan 2004 med Ready or not med gruppen La Roxx. Låten då? Den tar tag i mig ser fram mot att höra hela ikväll.

Hur tror jag då det går.

Måns Z går direkt till Globen av bara farten, med sig tar han Lili & Susie, underskatta inte alla som väntat på deras come back!

Till andra chansen går Amy och Cookies n beans eller Jennifer.

Så, då är det bara att vänta och se hur det går den här gången.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!

Tror inte att Lili o susie gàr vidare... dom floppar! Bästa tycker jag att Cookie-nàgonting var o näst bäst Jennifer Brown. Det är balladernas kväll i kväll!

Màns làt var en besvikelse och Amys för Amyaktig, tyvärr! Den enda làten som Julian diggade till var dock Amys:)!!! Sà det kanske betyder ngt!

Jag tror... Cookies gàr vidare tillsammans med Màns (bara för att han är Màns)! Amy o Brown till andra chansen!

Tjohooo.... i kväll kan jag faktiskt se festivalen. Den är tyvärr svagare den här veckan tycker jag!

Kraaaam/Miyala

Vonkis sa...

Anonyma Miyala
Bard har sagt att han försökt få Amy att bli lite mer Britney, kanske kan det ha att göra med Julians gillande?

Anonym sa...

Haha! Det har det SÄKERLIGEN:)!!! Han satt och skrattade medan han vickade pà huvudet fram och tillbaka:)! Haha!

/MIyala

Cecilia N sa...

Min första association med Jennifer Brown: Tom Jones' Delilah.