måndag, april 18, 2011

Lovar på jobbet

Välkommen till LovBloggen

Påsklovets första dag tillbringar jag på jobbet.

Ja, du läste rätt. Jag är på jobbet idag.

Det här med nationella prov ställer till det en hel del. Och då har jag ändå bara 17 elever och prov i två ämnen, matematik och svenska. Är inte alls avundsjuk på mellan- och högstadielärare som endera har flera klasser eller flera ämnen att genomföra proven i. För de ska inte bara genomföras de här proven. De ska rättas också. Och sedan ska det skrivas kunskapsprofiler.

*tar mig för pannan*

Att det går åt en hel del tid är mins sagt en underdrift.

Då är det tur att vi har lov så jag kan sitta här en hel dag, eller två, utan att behöva ta hand om några elever.

FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay Kalmar Julian Assange
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

5 kommentarer:

Den ömma modern sa...

Men på torsdag skall det minsann inte sittas på något jobb inte!

Bloggblad sa...

En av orsakerna till att jag inte är klasslärare. Men jag måste larva över till skolan och fixa lite papper och IUP-grejer till mina 12 elever. Näe, förresten! 2 får inget resten av terminen, men så kom det en sprillans ny från Filippinerna. Det blir väl 11 då.

Veronica S sa...

Samma här...har varit på jobbet 3,5 timme igår och 5 timmar idag, blir ev. en sväng imorgon med. För min del är det inga nationella prov utan alla dessa skriftliga omdömen som måste bli klara....phu... Vaddå påsklov? Ledig?? Vad är det?? ;)

Hoppas du hinner vara lite ledig i alla fall, jag ska se till att vara ledig fr.o.m. på torsdag i alla fall. Ha det gott!

Vonkis sa...

Den ömma modern
Det har du helt rätt i!

Bloggblad
Ja, det här med att vara klasslärare kan verkligen vara tidsödande mellan varven.

Veronica S
*tar mig för pannan'
Det är tur det är "lov" mellan varven så vi hinner jobba ikapp...

Igår tisdag var jag ledig och imorgon torsdag får jag finbesök, då blir det inget jobb.

Veronica S sa...

Vad bra att du får lite ledigt i alla fall - men komma ifatt vet i tusan om vi lärare någonsin gör.

NU har jag i alla fall tagit lov på riktigt.

Glad Påsk! :)