måndag, juni 11, 2012

EFIT 11 juni 2012

Välkommen till FotoBloggen

Denna den sista arbetsmåndagen för läsåret är en EFIT-dag, dags att ta Ett Foto I Timmen med andra ord.


Kl. 06 Frukostdags, modell lätt den här morgonen.


Kl. 07 På väg till jobbet. Varje morgon går jag förbi Norrköpings tennishall från 1929. Den är en av landets äldsta autentiskt bevarade och ännu i bruk varande tennishallar.


Kl. 08 Dagen börjar med läsning för några ettor. Vi använde samma bok när jag gick i skolan...


Kl. 09 Går genom matsalen för att hämta nästa elev jag ska jobba med.


Kl. 10 Ibland händer det olyckor på rasten, då är det bara att skriva en tillbudsrappot.


Kl. 11 Lunchrast så jag passar på att virka lite blommor till nästa blomsterängel.


Kl. 12 Passar på att rätta lite matteprov medan eleverna tränar på avslutningssången.


Kl. 13 En elev ville avsluta med Hänga gubbe. Ordet jag valde förvånar nog inte någon.


Kl. 14 Kors i taket. Jag hann gå på toa på jobbet idag. Synd bara att silverfiskarna trivs så bra att det till och med är i taklampan.


Kl. 15 Tar en liten fika samtidigt som jag sammanställer resultatet i matteprovet.


Kl. 16 Skickar lite rapporter och bös med internposten.


Kl. 17 På väg hem, äntligen. I det här gamla vattentornet finns det numera studentlägenheter.


Kl. 18 Undra sa flundran om jag inte har lite feber. Varför skulle jag annars ha börjat redan, fyra dagar innan jag åker hem???


Kl. 19 Försöker hitta något icke-fotbollsrelaterat att se på ikväll.


Kl. 20 Bästa sättet att äta soppa är helt klart ur en kopp.


Kl. 21 Undviker Fotbolls EM för herrar. Tittar på Criminal Minds istället.


Kl. 22 Själva blommorna är klara, nu ska jag bara komma på hur jag ska montera blommorna på ängeln. Mönstret kommer från boken 75 småkryp att sticka och virka av Lesley Stanfield.

Det får vara sista bilden för dagen.

Om du vill kika in hos andra efit:are är det bara att klicka här.



FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay Cyberforce Anonymous Mediafire
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

9 kommentarer:

Kattis sa...

Jag ÄLSKAR illustrationerna i Nu läser vi-böckerna! :)

Frolic-Eirin sa...

stilig tårn!!

Vonkis sa...

Kattis
Visst är de fina!

Frolic-Eirin
Norrköpings kommun har varit duktig på att bevara gamla byggnader och att hitta nya användningsområden för dem, så det finns många stiliga byggnader här i stan :-)

Karoleen sa...

Du verkar ha haft en trevlig dag idag. Och så fina blommor du virkat =) Norrköping har verkligen sina guldklimpar, så som vattentornet. Jag hade gärna bott där =)

Sofia sa...

Kollar in din dag och håller fullständigt med om soppor och koppar :-) Även glass smakar godast ur en kopp!

Ariella sa...

Hej!
Kikar in på din efitdag.
Gamla läseböcker är fina och ibland rent av bättre än nytryckta.

Micke sa...

Spanar in EFIT-dagen och ser mig om lite. Är det ett helt ägg jag ser i soppan? Hmm..

Tinna sa...

Tittade in på din dag och överaskades positivt av ännu en person från skolvärlden. Kul!

//Tinna

Vonkis sa...

Karoleen
Det var verkligen en bra dag det här. tack så mycket för berömmet för blommorna. Det blev tre som hamnade på ängeln till slut.

http://vonkispyssel.blogspot.se/2012/06/blomsterangeln-maryam.html

Sofia
Det har du helt rätt i, har provat glass i kopp nu. Frågan blir då, vad behöver vi egentligen djuptallrikar till?

Ariella
Ibland när ett barn var lite sen brukade jag sitta och titta på de fina bilderna i den där boken.

Micke
Jag var v.ä.l.d.i.g.t. noga med att tugga ordentligt :-D

Tinna
Har märkt att vi är ganska många lärare som brukar vara med och fota, i alla fall när en EFIT-dag sammanfaller med lov eller studiedag :-)