lördag, juni 30, 2012

EFIT 30 juni 2012

Välkommen till FotoBloggen

Köss mä i arschlä, det är ju dags att ta Ett foto i timmen igen.

Kl. 00 Sitter uppe lite väl sent men det är svårt att lägga ner virkningen. Det här ska bli en ängel som systerdottern har beställt.

Kl. 07 Hade tänkt börja dagen med en morgonpromenad, men inte i det här vädret... Det syns inte på bilden men det blåser så mycket att regnvattnet stundtals rinner ut på snedden.

Kl. 08 Dags för frukost. Försökte koka äggen enligt Hestons instruktioner men glömde att ta tid när jag tog bort kastrullen från plattan.

Kl. 09 Leker med lite olika nagellack. Varför nöja sig med en färg när det går att pensla på olika?

Kl. 10 Det är ju lördag och då är det ju dags att lösa Melodikrysset i grupp. I en löjlig grupp dessutom.

Kl. 11 Kryssad och klar var jag när den ömma modern kom och frågade om det här är mina vantar. Och det är det ju.

Kl. 12 Lunchdags. Hade siktet inställt på senapssillen så den högg jag tag i så fort den här bilden var tagen.

Kl. 13 Faderskapet bakar sin sockerkaka så att jag kan göra en liten tårta till ikväll då vi är bortbjudna på mat.

Kl. 14 Har satt mig med virkningen igen och det går framåt.

Kl. 15 Virkar fortfarande med det bli nog lite tråkigt om jag ska ta ett foto till redan på syterdotterns ängel så det blev ett kort på TVn istället. I brist på annat glor jag på ett programom brudklänningar. Helt hysteriskt.

Kl. 16 Sockerkakan är klar och har fått svalna. Jag har mosat några bananer och rört ner vit rom (efter behag, efter behag) och lite grädde. Det är den röran som är tårtans mellanlager.

Kl 17 Har packat väskan (jeansebyxor som den ömma moderna har sytt om) för att kunna fortsätta virka även när jag inte är hemma.

Kl. 18 Så här fint var det dukat. Innan kvällen var över hade jag ätit abborre för första gången och det kan nog bli fler gånger för det smakade inte illa.

Kl. 19 Som sagt, det blir en del virkning om ängeln ska bli klar någon gång. Det går ju inte fort för mig.

Kl. 20 Så här såg kakan ut när den var färdig att ätas. I ärlighetens namn hade jag kunnat ta i mer med behaget, för det smakade inte jättemycket rom inte.

Kl. 21 Det kan verka som att jag hamnat hos angry birds men det har jag inte. Det är bara Annie som försöker verka sträng inför barnen som inte vill sova.

Kl. 22 Barnen sover och då blir det lite Baileys för oss vuxna. Det får bli den sista bilden för den här gången.

Andra som var med och fotade idag hittar du här.

FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay Cyberforce Anonymous Mediafire
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

17 kommentarer:

madde sa...

nattuggla som jag :)

Madde

Vonkis sa...

Madde
Japp.
Eller som det heter på latin, nattus ugglus ;-)

Hmm, skulle inte jag gå och lägga mig?

Gurkiss sa...

Åååh virkning vad duktig du är :)
Jag vill också kunna virka men det fungerade inte så bra så jag gav upp.

Ha de gott.
Kram Gurkiss

galgbacke sa...

god morgon från ett solsken i Åsa

Vonkis sa...

Gurkiss
Tack så mycket. De där änglarna är ganska lätta att virka, bara att virka runt runt runt hela tiden :-)

galgbacke
God morgon. Du får gärna skicka lite solsken hitåt, verkar bara bli regn och rusk hela dagen.

Gurkiss sa...

Kikar in igen :)

Usch för regn och blåst...
I natt regnade det, åskade och blixtrade en hel del *usch*

Nu är det uppehåll här och solen försöker titta igenom molnen :)

Hua det här med fobier alltså.
Jag har också gjort precis likadant med att kasta saker över odjuren och sen har det fått ligga där tills sambon kan komma och rädda mig :)

Ha de gott.
Kram Gurkiss

Micke sa...

Är du på de här breddgraderna kanske med tanke på regnet? ;)

Färggrann frukost!

Vonkis sa...

Gurkiss
Fast åska gillar jag :-)

Micke
Japp, har varit här upp två veckor nu. Skönt med sommarlov vet du.
(jag tuggade äggen jättenoga)

Anna sa...

Mycket virkning hörrö! ;) Fast å andra sidan... På min Efit, är det mycket hundvalp :D

Ha en skön kväll!

// Anna

Hanna sa...

Hej!
Dina kommentarer hade hamnat i skräppost-filtret, av nån anledning. Men nu är det fixat! ;) Och nu har jag även fått till det med bildtexterna, bara så du vet! :P
Haha ja, blev mycket väsen här också när Moa vann! :P
Kikar in din dag senare, nu måste jag återgå till TV:n. ;)
/Hanna!

Helen sa...

Hej
kikat lite på din dag, kul med virkning, jag började i vintras, men har lite uppehåll nu, men det blir nog mer i höst igen...

Benita sa...

Du ser ut att ha haft en trevlig EFIT-dag. Och jag ser fram emot att få se den ängeln klar. *inspirerad att virka en ängel jag med nu* ;)

Kattis sa...

Jag har personligen nog med att få till endast ett nagellack, och då av den snabbtorkande sorten, så jag är mycket imponerad av att du klarar av fler. Blev tårtan god?

Hanna sa...

Wow, vilken fin virkning! :D Och tårtan verkar också god, yummy! :P

Vonkis sa...

Anna
Och en väldigt söt hundvalp dessutom :-)

Hanna
Kom på att det kunde vara något filter som ställde till det men då hade jag redan provat några gånger :-D Förhoppningsvis kan det bli mer väsen kring Moa nu när hon får åka till OS i London. Bra där SOK.

Helen
Ja, virkning kan nog vara lite säsongsbetonat. Just nu blir det bara änglar för min del, TV-sockorna får vänta till hösten.

Benita
Tack, vad roligt att höra. Förhoppningsvis blir den klar nu under dagen (onsdag).

Kattis
Resultatet av nagellacket blev lite sisådär, det ville inte torka ordentligt...
Tårtan blev ganska god, hade velat ha mer romsmak i mellanröran.

Hanna
Tack så otroligt mycket.

Marianne sa...

OMG Annie dricker fortfarande Baileys i stort glas! För visst är det ett vinglas? Och du med, knasbollar. Säg att ni har blandat ut det med mjölk iaf?

*jobbar hårt på att låta fördömande*

Vonkis sa...

Marianne
Icke, det där är inget vinglas. Jag har bara fotat nära. Saker kan se större ut då vet du :-D

Drycken kompletterades bara med is, ingen mjölk (jag är ju mjölksjuk ;-) )