söndag, april 21, 2013

EFIT 21 April 2013

Välkommen till FotoBloggen

Det är inte bara en sån där dag då de ska tas Ett Foto I Timmen (EFIT) det är ju söndag också.

Kl. 00 De finns de som läser innan de lägger sig för att sova. Jag spelar snake på mobilen

Kl. 06 Då var man vaken då. I väntan på att gröten ska bli klar fibblade jag med en mormorsruta som är inspirerad av årets Majblomma.

Kl. 07 Att virka medan jag väntade på att gröten skulle bli klar var kanske inte det smartaste jag gjort...

Kl. 08 Inne på EFIT-sidan för att hämta dagens länk.

Kl. 09 Plockar ihop lite skolmaterial jag ska ta med när jag träffar K (en tidigare kollega).

Kl.10 Går till återvinningen med lite papper som ska slängas. Ibland känns det som att jag inte gör annat än att rensa bland alla grejer.

Kl. 11 Väntar på K när jag ser den här telefonkiosken, att det fortfarande finns några kvar!

Kl. 12 Vi har promenerat till en loppis. Man kan, för att uttrycka det milt, säga att de var en salig blandning på grejerna. Eller vad säger ni om en bh på en stol på ett bord bland gamla filmkamror, brödrostar och kuddar...

Kl. 13 Sitter ute i solen. K och jag passade på att äta årets första glass.

Kl. 14 Hmmm köpte inte jag en grillad kyckling till det här?

Kl. 15 Säkerligen är jag sent ute men nu har i alla fall skotten frn ampelliljan hamnat i vatten.

Kl. 16 Som sagt var, jag rensar och rensar och rensar. Idag blev det en låda till med saker till loppisen.

Kl. 17 Nej, nu kan jag inte skjuta på arbetet längre.

Kl. 18 Jobbar fortfarande, är inne på It's learning och lägger upp lite länkar.

Kl. 19 Multitaskar, jobbar och tittar på FaceOff. Ikväll var temat Dr. Seuss.

Kl. 20 Äntligen färdigjobbat. Nu ska jag ta och virka några fler majblommerutor. Har tänkt att de ska bli TV-sockar av rutorna.

Kl. 21 Andra gången idag som vikningen får mig att missa saker. Det var ju första avsnittet av Inför Eurovision Song Contest 2013! Jag hann i alla fall se några av bidragen...

Det blev dagens sista bild från mig. Om du vill titta in hos andra som fotar en gång i timmen idag hittar du dem här.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

11 kommentarer:

Micke sa...

Vilken snygging överst där på kl 8-fotot ;)

Jaså, du fibblar å har dig på morgonen du?

Vonkis sa...

Micke
Ja, en riktig 10-poängare vid 8 :-)

Inte bara på morgonen.

Ruta Ett sa...

Virka? Så tidigt på morgonen? Då kan ju vem som helst bränna gröten. :-)

Ariella sa...

Hej!
Kikar in på din dag.
Tja bränna gröt är jag rätt bra på oxå :-)

Kram

Vonkis sa...

Ruta Ett
Ja jag kunde inte låta bli när jag såg garnerna. Skulle bara virka liiite... :-)

Ariella
Att det ska vara så svårt att koka gröt :-D

Micke sa...

Inga dolda budskap bland gatustenarna där? ;)

Caroline sa...

Ja, det är lätt att bränna vid gröten, händer mig ibland :)

Vonkis sa...

Micke
Ha ha ha, nej det verkar som stenläggaren som fixade det här torget inte är AIK:are i alla fall.

Caroline
Det är det sannerligen :-)

Petra sa...

Det är väldigt lätt att bränna mat på spisen om man håller på med andra saker samtidigt.

Kattis sa...

Kan inte påminna mig om när jag senadt såg en telefonkiosk!

Tänk att det där jobbet hänger över en vareviga söndag...

Bloggblad sa...

Kul att se!
Här i stan finns en telefonkiosk av gammal modell på torget, men jag vet faktiskt inte om den innehåller en fungerande telefon. De kioskerna försvann snabbt och tyst...

Loppis undviker jag... jag blir så trött av alla grejer. Bara att se dem, tröttar mig.