lördag, november 14, 2015

Inget Melodikrysset idag

Välkommen till KryssBloggen

God morgon Löjlisar.

Melodikrysset har ställts in idag. Till följd av de hemska dåden i Paris sändes istället P4 Extra fram till klockan 12.
-------------- uppdaterad 10:41 -------------------------------------------
Det går att lyssna på krysset som skulle ha sänts idag på webben, jag väntar dock med att lösa till senare idag.
----------------------------------------------------------------------------------

Jag satt uppe väldigt sent i natt och följde SVTs sändning. Det var fruktansvärt att se och höra det som utspelade sig i Paris. Samtidigt ska vi komma ihåg att det är så här det är varje dag i Syrien och andra länder. Det är det här flyktingarna flyr ifrån.

Idag tänker vi extra på människorna i Paris.

Ta hand om er allihop så sörs vi på lördag om en vecka igen.



Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

29 kommentarer:

Kjell Sigbjørn sa...

Jag satt själv uppe utöver natten och tittade x antall nyhetssändingar från både NRK, SVT, CNN, BBC, SKY News.

Mina varmaste tankar går till offren och deras anhöriga. Sådan fruktansvärd händelse och tyvärr finns det mer hemskt som händer överallt på vår jord!

Ta hand om dig också Vonkis så hörs nästa lördag igen.

T sa...

Varje gång något sådant attentat händer talar alla politiker om hur förfärligt det är, men ingen gör någonting. Vi måste förklara krig mot IS och gå ner med marktrupper i Syrien, Libanon, Irak, Afghanistan och utrota IS. Inte som Mona Sahlin vill, välkomna IS-krigarna tillbaka till Sverige. Det är landsförräderi. Och Löfvén säger att IS-attentats-männen/-kvinnorna är "fega" när det är han själv som är feg och bara grymtar som en gris. De enda som gör något i Sverige är SÄPO och FRA, som redan har hindrat flera IS-attentat i Sverige.

Jo sa...

Helt sjukt och galet! Jag missade allt igår, däckade helt som den småbarnsmamma jag är och vaknade upp till hemska nyheter. Våra tankar är med de drabbade och deras familjer!
Idag ska vi träffa "vår" flyktingfamilj som vi är faddrar till. Det känns som om det blir extra viktigt idag.
Ta hand om er!

Anonym sa...

Melodikrysset sänds på webben

Unknown sa...

Det går att spela upp i Android appen.
Om man nu vill. Fast jag vet inte om det går att skicka in.

Anonym sa...

Jag lyssnar på webben

Wolgerius sa...

Fruktansvärt ...

T sa...

CHESS och HARPA

T sa...

Då är vi igång med krysset.
Blip...blip..... blippar jag in

T sa...

V7 ERIC Clapton
L3 SICKAN Carlsson
Jajamensan
IS ska inte stoppa oss att kryssa!

T sa...

L5 NILSSON
V12 ANDERSSON
Sådeså!

T sa...

V4 EN
V8 ÄNGEL
Där fick ni era fega IS-SVIN! M-X viker sig inte för FEGA IS-SVIN!

T sa...

L15 SÅ
L6 LÄNGE
L13 SKUTAN
V10 KAN
L9 GÅ
Jajamensan!

T sa...

V16 USA

T sa...

V17 RÅTTAN
Vad gör du lilla råtta?

T sa...

L12 ANNA

T sa...

V14 ERNA Tauro

T sa...

V11 TA av dig skorna

T sa...

L11 TAGE Danielsson

T sa...

Tack för idag! Tråkigt att ingen hängde på!

Janne sa...

Tack för all hjälp.

Janne sa...

Tack DOOM BAR kanon bra gjort av dej.

Olle B sa...

Tack T/
Brukar alltid lyssna på vanlig radio varför jag inte hade en tanke på WEB:en.

Melodikrysset V46, 14 november 2015

VÅGRÄTT
V1/ CHESS
V4/ EN
V7/ ERIC
V8/ ÄNGEL
V10/ KAN
V11/ TA
V12/ ANDERSSON
V14/ ERNA
V16/ USA
V17/ RÅTTAN

LODRÄTT
L2/ HARPA
L3/ SICKAN
L5/ NILSSON
L6/ LÄNGE
L9/ GÅ
L11/ TAGE
L12/ ANNA
L13/ SKUTAN
L15/ SÅ

T sa...

Janne:
Tack!

T sa...

Olle B:
Bra jobbat! Jag undrade vaf*n hände när uppdateringen i halvlek uteblev

T sa...

Anonym och Pega Sus:
Tack för tipsen

Anonym sa...

Vilket otroligt korkat och dumt inlägg! Att kalla Sveriges statsstatsminister för gris och anklaga Mona Sahlin för landsförräderi är förtal. Hoppas Vonkis tar bort ditt iq-befriand inlägg

Unknown sa...

Lyckades faktiskt lösa det via snabbgenomgången som finns i appen.
Okej, två tre saker dubbelkolla jag på internet.
Och visst gick det att skicka in! :-)

Unknown sa...

Lyckades faktiskt lösa det via snabbgenomgången som finns i appen.
Okej, två tre saker dubbelkolla jag på internet.
Och visst gick det att skicka in! :-)