måndag, augusti 14, 2017

Vid liv?

Välkommen till LivsBloggen

Så var första arbetsdagen avklarad. Visst känns det i huvudet att jag har haft semester men floskeln att det är skönt att komma igång igen stämmer fortfarande.

Sista veckan på förra läsåret satte vi igång ett experiment i klassen. Jag planterade en ampellilja i en stor glasburk, hällde i lite vatten och satte på locket. Sedan har den stått för sig själv i klassrummet hela sommaren. Helt ärligt har jag funderat ibland på hur det skulle gå, var lite rädd att jag haft i för mycket vatten så att den skulle mögla.

Och dra på trissor om den inte bara klarat sig utan dessutom såg ut att må riktigt bra där inne i glasburken! Vilken lättnad. Det här kommer bli riktigt intressant att diskutera med eleverna när de kommer nästa vecka.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

4 kommentarer:

Anonym sa...

Intressant hur vattnet fungerar i kretsloppet.
Såg i något tv-program att man kunde göra en lite blomstergrupp i stängd glasbur. Är ju samma sak. Den som gjorde det hade inte öppnat sin egen på flera åt 😊
//Marianne

Versch sa...

Wow! Imponerande må jag säga. :)

Veiken sa...

Oj, vilken grej! Den har verkligen levt upp till förväntningarna! Kul!

Anni sa...

Imponerande och lärorikt för både elever och läraren! ;-)