fredag, september 22, 2017

EFIT 22 september 2017

Välkommen till FotoBloggen

Då är det dags för Ett foto i timmen igen då, häng på!

06 På väg till spårvagnen som ska ta mig till jobbet.

08 Glömde fota vid 7. Får hjälp av en elev att skriva upp dagens schema.

09 Eleverna rättar sina multiplikationstest.

10 Rastvaktar klassen som spelar "rutan".

11 Skolsköterskan är på besök och pratar om puberteten med klassen.

12 Först glömde jag fota dagens lunch, sedan hann jag äta upp blåbärspajen som en kollega bjöd på. Men god var den.

13 Någon har satt upp den här fina på en av dörrarna i korridoren. Jag blir på bra humör varje gång jag ser den och det blir några gånger om dagen.

14 Klassen ska göra eget arbete om Europas länder och har blivit tilldelade de länder de ska jobba med.

15 Ordnar med de landskartor eleverna ska ha nästa vecka.

16 Dags att göra helg, lämnar klassrummet ganska rörigt men ska göra klart i pappershögarna på måndag.

17 Ska föra över dagens bilder till datorn när jag upptäcker att alla bilder jag hade på dator försvann när den ominstallerades. Hade fått till svar att de skulle vara kvar. Men men, inget att göra något åt nu.

18 Orkar inte fixa med mat så det blir en beställning via onlinepizza istället.

19 Pizzan har kommit.


Sedan somnade jag i soffan så det blev inte fler bilder den här gången. Här kan du kika in hos fler efit:are som fotar sin dag.

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

11 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga tider!
//Marianne

Nnika sa...

Men åh så tråkigt att alla bilder är borta. ��
Roligt att följa med på din dag! Viken årskurs undervisar du i?

Versch sa...

Kul att få läsa och se din dag. Duktigt av dig att lyckas fota på jobbet, jag brukar ha svårt att få till det. Idag missade jag det dessutom helt och hållet under arbetstid...haha...
Trist att alla dina bilder försvann. Skulle själv blivit superledsen och besviken om det hänt mig.
Ha en riktigt härlig helg iaf.

Annika S sa...

Tack för titten
Jo jag har varit statist förut, t o m haft ett obetalt skådespelarjobb i ett examensarbete på en filmskola.Ska bli spännande att få se den filmen är den blir klar - någon gång :-)

mossfolk sa...

Men du hade dem väl någon mer stans? Bilderna alltså. Eller är de helt borta?

Kul att du fotat under arbetsdagen! Jag fastnade direkt för hjärtat :)

Frolic-Eirin sa...

Flere lærere som har spist blåbærpai i dag, ja...Takk for titten!

Vonkis sa...

Marianne
Sannerligen :-)

Nnika
Jag undervisar i en sexa, en klass jag haft sedan åk 4.

Versch
Jag fuskar lite med att ha ett larm på telefonen, annars skulle jag också glömma. Jag har en del bilder kvar på kameran men inte alla. Men men, det är inget att göra åt :-/

Annika S
Åh, det låter riktigt roligt :-)

mossfolk
Några har jag kvar i kameran men jag rensade bort en hel del från den ganska nyligen eftersom det fanns i datorn ... Men nu har jag i alla fall lärt mig att spara dem på flera ställen.

Frolic-Eirin
Blåbärspaj är ju himla gott :-)

Veiken sa...

God avslutning på EFIT med en pizza! Jag skulle glömma bort att fota hälften av dagen....

Gurkiss sa...

Hej :)

Kikar in din dag :)

Åh blåbärspaj är ju såååå gott. Jag skulle kunna äta hur mycket som helst *hehe*
Vilket härligt hjärta som möter er på dörrarna i korridoren.
Tråkigt med dina foton.

Ja det där med bussturer som inte passar är rätt retligt. Dottern har ju inte direkt lust att kliva upp kl 05:00 för att ta bussen kl 06:00 för att kunna komma i tid till gymmet kl 08:00.

Ha de gott.
Kram Gurkiss

Efwa - Medea sa...

Ååh så gott med pizza och smidigt att få hem den.

Anni sa...

Men nej! Alla bilder borta? Fotar du enbart med mobilen så de i alla fall kanske finns kvar där eller tar du med kamera också? Jag har ett löst extra minne som jag för över alla bilder till med jämna mellanrum. Tar inte bort något från kameran förrän jag vet att jag har sparat bilder på två ställen. Däremot blev jag av med alla bilder på mobilen en gång. Då var det bara att rycka på axlarna och gå vidare.

Gott med blåbärspaj! Hoppas förkylningen lugnat ner sig nu, typiskt att drabbas när skolorna drar igång igen.