lördag, februari 17, 2018

Melodifestivalen 2018, Malmö

Välkommen till MelloBloggen

Ikväll har jag sällskap av bästa E i soffan. Vi har lyssnat på bidragen och känner spontant att det nog är lite bättre idag än förra lördagen. Dotter kan bli vad som endera blir det ett episkt nummer eller så blir det pannkaka. Jag hoppas på det förra.

Förstår inte. Är det så här SVT tänker att man startar en fest?

1. Martin Almgren – A Bitter Lullaby
Martin skulle göra en riktigt dängig countryskiva.
Det här är väl ok men inte så mycket mer.

2. Barbi Escobar – Stark
E säger ganska bra men inte jätte. Jag är mer tveksam. Det saknas något.

3. Moncho – Cuba Libre
Jo, lite sommarfeeling får man allt. Men att de ska behöva beepa en svordom. Sjung ut istället.

4. Jessica Andersson – Party Voice
Bättre än jag hade förväntat mig, borde ta sig vidare.

Skjuta ut t-shirts från en kanon, det tycker SVT är underhållning för en lördag.

5. Kalle Moraeus o Orsa Spelmän – Min dröm
E berättar att hon ska bli bättre än Moraeus på fiol. Det är bra att sätta höga mål. Och det var väl det intressantaste med det här bidraget.

6. Dotter – Cry
Oj vad hon är lik Nicole Kidman.
Låten påminner en hel del om Julia Michaelss Issues. Men varför så mörkt i inledningen?
Jag gillar den och hoppas att Dotter går vidare men det blir nog svårt.

7. Mendez – Everyday
Var det inte väldigt surt det här?

Ok jag tror att det blir Mendez och Jessica till final och Martin och Moncho till Andra chansen. Men jag hoppas att Dotter kan överraska.

Men NU händer det grejer! Varför har de inte släppt fram Fab Freddie så här tidigare?

Får rapporter från Hageby där lille A menar att lite folkdans har väl aldrig skadat?!


Till den andra omgången.
Moncho, väntat.
Kalle, nu blir lilla A glad.
Mendez, helt ok.
Martin, väntat.
Jessica, väntat.

Nästa veckas cover får gärna ha lite mer tempo.


Till Final
Martin, oj! Kul.
Jessica, bra.

Till Andra chansen
Moncho, ok
Mendez,ok

Då är det Ö-vik nästa vecka då. Hoppas väldigt mycket på Mariette.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

14 kommentarer:

Kjell Sigbjørn sa...

God kvall i stugan. Ja då va’ jag på plast igen. Så nu snart - KØR VI

Vonkis sa...

Kjell Sigbjørn
Sannerligen!

Kjell Sigbjørn sa...

Hoppas på better låtar i kvall. Jag du har lysnat genom dom, och det lovar bra 🙂

Vonkis sa...

Kjell Sigbjørn
Det kan i och för sig inte bli mycket sämre än förra veckan...

Anonym sa...

Nu kör vi, så länge jag är vaken.
Kan inte bli sämre bidrag än förra veckan, så ser fram med tillförsikt.
Kramizar till E.
// Marianne

Vonkis sa...

Marianne
Håller tummarna att du håller dig vaken under bidragen i alla fall.

Vonkis sa...

Ok jag tror att det blir Mendez och Jessica till final och Martin och Moncho till Andra chansen. Men jag hoppas att Dotter kan överraska.

Kjell Sigbjørn sa...

Ja då var kvallens tips om vem som kommer til FINAL el. ANDRA CHANSEN:

01. Martin Almgren – ”A Bitter Lullaby”
02. Barbi Escobar – ”Stark”
03. Moncho – ”Cuba Libre” ........................................... TIL ANDRA CHANSEN
04. Jessica Andersson – ”Party Voice” ........................ TIL FINAL
05. Kalle Moraeus & Orsa Spelmän – ”Min dröm” ........ TIL ANDRA CHANSEN
06. Dotter – ”Cry”
07. Mendez – ”Everyday” .............................................. TIL FINAL

Tyckte att det var battre an førar lørdagen !

Vonkis sa...

Det var betydligt bättre den här veckan.

Kjell Sigbjørn sa...

Det har ser faktisk bra ut....tills nu...iallafall 🙂

Kjell Sigbjørn sa...

Siw Malkvist versjon av «Mamma ar lik sin mamma» låter mycket battre med Siwan

Kjell Sigbjørn sa...

Ja då åker vi norrut til landskapet Ångermannland och till Ørnskøldsvik nasta verka, vi hørs då och hoppas lika bra låtar aven då 🙂

Anonym sa...

Har suttit med o tittat lite. Inte allt för pjåkigt bidrag.
När de väntade på sista att gå direkt, funderade jag på om det bara ska bli män till final..
Ha det gott
//Marianne

Vonkis sa...

Kjell Sigbjørn
Ja, det är den.