lördag, oktober 20, 2018

EFIT 20 oktober 2018

Välkommen till FotoBloggen

Det är lördag, alla broars dag och Ett foto i timmen, här kommer bilder från min dag.

Kl. 06. ni vet hur det är, dags för frukost nummer ett.

Kl. 07. Har diskat undan lite.

Kl. 08. Kom på att jag har rödbetor som behövde kokas så det var bara att köra igång.

Kl. 09. Går igenom några av de påsar med materiel jag fick med mig hem från den förra arbetsplatsen. Måste bli hårdare i vad som ska vara kvar och vad som ska kastas.

Kl. 10. Halvtid i melodikryssandet.

Kl. 11. Har höststädat det sista (tror jag) på balkongen. Nu får jag se om de häringa blommorna överlever vintern i sitt lilla övervintrarhörn.

Kl. 12. Väntar på att bli hämtad av en vän. Förundras över grannens balkong som fortfarande är helt översållad av pelargoner.

Kl. 13. Framme. Vi var inte de enda som var här idag, barnbidragshelg som det var.

Kl. 14. Avslutar lunchen med att testa en raw chokladboll med kardemumma och blåbär. Den var helt ok.

Kl. 15. Vi har kommit till blomavdelningen. Blev allt lite förtjust i den här vasen men den fick stå kvar.

Kl. 16. På väg till Bauhaus, några är ute och flyger luftballong.

Kl. 17. På vägen hem har vi sällskap av en stor och vacker måne.

Kl. 18. Hemma. Småtrött och hungrig så jag värmer upp lite pannkakor.

Kl. 19. Kikar runt bland andra efit:are.

Kl. 20. Tittar på första avsnittet av Så mycket bättre. Linnea Henriksson har precis tolkat Eric Gadds The right way.


Det fick bli dagens sista bild, klockan är över 21 och jag tittar fortfarande på Så mycket bättre. Här hittar du andra som är med och fotar idag.

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jämarns! Kör du igång direkt på morgonen idag. Själv har jag softat sedan 8. Men nu blir det snart jobb med blommor i källaren.
Ha en fortsatt bra dag!

Efwa - Medea sa...

Kikar in på din dag. Jag har en stor hög med dukar och annat textilt som jag ska gå igenom idag. Har du hört talas om Marie Kondo? Hon förespråkar att en väljer ut vad en älskar/tycker om/har användning för just nu och behåller det. Helt annat än att välja vad en ska rensa ut. Det har förändrat allt för en samlare som mig och helt klart gjort det lättare att ha bara saker jag älskar hemma.

Vonkis sa...

Anonym
Tänkte att det var lika bra att köra igång när jag ändå var vaken.

Efwa- Medea
Känner igen namnet och det låter som kloka tankar.

Hanna sa...

Ja jag är också dålig på att kasta tillräckligt mycket.

Anna sa...

Lägg över en sån här vit fiberduk, så klarar dom sig nog. Men min lavendel ( köpte en kruka från Ica förra året och satte ner i blombänken, hann aldrig täcka över den i fjol och den överlevde, har blivit en mindre buske ). Skoj att följa din dag.

Hanna sa...

Det blev en tur till IKEA för oss också, men ett annat IKEA. Rätt gott om folk där också kan man säga...

Vonkis sa...

Hanna
Tänk att det ska vara så svårt att göra sig av med saker.
Ikea, det är en bra plats det, även om det är mycket folk där mellan varven.

Anna
Hm, ska nog ta och fixa en sån där duk. Tack för tipset!

Anni sa...

Redan klockan 6, jisses så morgontidigt. Du är väl medveten om att det blir normaltid nästa helg? Jag har nog redan ställt om klockan, känns det som.
Klokt råd med fiberduken till blommorna, det kan göra stor skillnad. Hoppas de överlever vintern sedan!