lördag, april 20, 2019

EFIT 20 april 2019

Välkommen till FotoBloggen

Påskafton, men ingen glad påsk än. Den kör igång imorgon. Dock är det Ett foto i timmen idag så häng med om du vill se vad jag har för mig.

Kl. 06. Det är ju påsklov så då får det bli lite sovmorgon innan medikamenterna inmundigas.

Kl. 07. Påsklovsbesökarna sover. Jag passar på att göra lite pannkakssmet så hinner den svälla lite innan tillagning.

Kl. 08. Ställer ut de icke frosttåliga blommorna på balkongen.

Kl. 09. Alla är vakna och pannkakorna stekta så nu blir det frukost.

Kl. 10. Löser Melodikrysset i grupp.

Kl. 11. Krysset är löst och inklickat, vi är på väg till en trädgårdshandel och en loppis.

Kl. 12. Det blev några penséer inhandlade från handelsträdgården, nu är vi på loppisen och jädrar i min låda, här var det grejer.

Kl. 13. Dagens fynd. 60 kronor gick allt på. Mest nöjd är jag med den lilla glaskaninen och papperskycklingarna i rad.

Kl. 14. Det blir en liten sen lunch idag men nu åker broccoli- och ädelostpajen in i ugnen.

Kl. 15. Ibland tar det längre tid än tänkt att laga mat. 30 minuter i ugnen blev 60 minuter. Vet inte om det beror på att vi hadei maizena istället för mjöl att det tog sådan tid och att det blev så grynigt. Men gott blev det ändå.

Kl. 16. Sitter i soffan och pratar lite efter maten och kaffet.

Kl. 17. Kikar runt bland andra efit:are.

Kl. 18. Så klart att en kan borra lite i väggen även om det är påskafton.

Kl. 19. Då var hyllan äntligen på plats och tavlan flyttad lite till höger.

Kl. 20. Tycker att vi förtjänat en mumsig räkmacka.

Kl. 21. Ser för första gången på Stjärnornas stjärna. Kommer inte se några flera avsnitt.


Fler bilder kommer under kvällen, andra som är med och fotar denna påskafton hittar du här.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

10 kommentarer:

joakim sa...

Trevligt, pannkakor till frukost? :)

Annis sa...

Skoj med efit och mx idag! Behövde prova att kommentera här då det inte funkat från min mobil de senaste två mx-veckorna

Vonkis sa...

Annis
Ja idag blir det fullt upp i bloggen :-)

Vonkis sa...

joakim
Jupp, och gått blev det.

Ulrika sa...

Go'frukost! :-)

Vonkis sa...

Ulrika
Det var det sannerligen.

Annika S sa...

Vad lustigt, jag var inne hos dig och skickade en kommentar men den verkade har försvunnit ut i cyberrymden.
Men, tack för titten, Glad Påsk
och så avis jag är att du gjorde så fina fynd på loppisen.
I Stockholm är inte en enda loppis öppen eller arrangerad idag
/Annika
https://auroraaurum.wordpress.com/

Hanna sa...

Oj vilken lyxfrukost! Vi gjorde också en shoppingrunda idag!

Micke sa...

Oj, vad du spenderade på den loppisen! :)

Ang. älgarna... det är ju direktsändning i typ 400 timmar med 22 kameror och en drönare lite ovanför Junsele i Kullberg.

Anni sa...

Vilken kul dag och vilka fynd du gjorde!
Nu behöver du inte vara avundsjuk på mina odlingar, de gick åt pipsvängen i kylan.