fredag, april 05, 2019

EFIT 5 april 2019

Välkommen till FotoBloggen

Idag är det 5 april, det betyder att det inte bara är Den ömma moderns födelsedag, utan även att det åter är dags för Ett foto i timmen.

Kl. 05. Dagens första frukost ska inmundigas.

Kl. 06. De tidiga mornarna blir lite mindre jobbiga när man möts av en sådan här soluppgång.

Kl. 07. Framme på jobbet. Ska messa lite med några föräldrar. Visst har jag en snajsig jobbtelefon.

Kl. 08. Hoppar över planeringstiden för att vara med på klassen belöning, de får papperspyssla.

Kl. 09. Kemiarbetet är klart och avslutat, nu arbetar vi om kristendom istället och då passar jag på att få in lite studieteknik också. Vi läser och stryker under det som är viktigt tillsammans.

Kl. 10. Har förmiddagsrast och glömde nästan att fota innan jag ätit klart dagens ägg.

Kl. 11. Vi tittar på Lilla Aktuellt, eleverna älskar det. Jag skriver upp vad som tas upp och så diskuterar vi det efteråt.

Kl. 12. Dagens lunch blev inte roligare än så här.

Kl. 13. Rastvaktar med P.

Kl. 14. Ny religionslektion, med en annan klass. Vi läser och stryker under.

Kl. 15. Arbetsveckan är slut och jag är på väg hem i solen.

Kl. 16. Dags att öppna en ny lucka.

Kl. 17. Kikar till de nysådda fröna, det går bättre den här gången än förra.

Kl. 18. Det börjar klia lite oroväckande i halsen, hoppas det hjälper med lite te.

Kl. 19. Rar tag i det här roliga.

Kl. 20. Avslutar fotandet för den här gången med ännu en solfin himmel.


Om du vill kika in hos andra som är med och fotar sin dag kan du klicka här.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

5 kommentarer:

Karoleen sa...

Verkar var få deltagare i dagens EFIT �� Inte bara jag som kör tidiga mornar och dubbla frukostar ��

Micke sa...

Haft lite religion jag med idag, varit på begravning.

Anni sa...

Soluppgångsbilden är ju helt underbar! Då sov jag.

Gillar det ätna ägget också, precis så vardagsnära som jag gillar. Visst kallas det för diskbänksrealism i finare kretsar - men till disken har du inte kommit än :-)

Vonkis sa...

Karoleen
Ja igår var det inte många som deltog men då hinner man å andra sidan kika in hos alla :-)

Micke
Hoppas att den var fin.

Anni
Har en väldigt bra plats där jag går på spårvagnen.

Disken, den kom senare den.

Frudin sa...

Går man maten i skolan i plastlåda nu för tiden? Måste fråga mina avkommor hur det varit för dem... Var helt säker på att det var på tallrik och upplagt av mat-tanter!
Min yngsta dotter 16 år säger att de inte har några böcker utan all undervisning verkar ske på Padda. Trevligt att se att ni har böcker o h stryker under