torsdag, oktober 05, 2023

Ett foto i timmen torsdag 5 oktober 2023

Välkommen till FotoBloggen

Dagen efter kanelbullens dag, har ni återhämtat er? Det blev ingen kanelbulle för min del, jag återhämtade mig från en förkylning OCH en förmodad matförgiftning, som i och för sig troligtvis kom fån en skiva kanellängd. Men men. Idag ska jag jobba igen och vi har studiedag, så jag ska göra mitt bästa att ta Ett foto i timmen, som det ju är just idag.

Kl. o5. Min sätta-mig-upp-och blicka-ut-genom-fönstret-vy har blivit något fattig. I lördags upptäckte jag att några av blommorna i fönstret drabbats av ullöss så, ja, du ser ju. 

Kl. 06. Jag är inte ledsen över att författarstrejken är över, så talkshowerna har kommit igång.

Kl. 07. Kikar för ovanlighetens skull ut och kollar hur vädret är innan jag går till jobbet och det var bra det. Jag hade tänkt ta med mig några pärmar till jobbet men regnet föll, föll och föll så pärmarna fick stanna hemma.

Kl. 08. Två av blommorna från förra jobbet har äntligen kommit till sitt nya ställe.

Kl. 09. Får lite teknisk överlämning av läraren som lämnar.

Kl. 10. Går genom elevtomma korridorer. Det ekar en del.

Kl. 11. Vi kör analog överlämning om eleverna.

Kl. 12. Datorn behöver laddas och startas om. Vet inte för vilken gång i ordningen den måste startas om.

Kl. 13. Det blev en lite senare lunch idag men den var god, jag blev mätt och drabbades inte av matförgiftning.

Kl. 14. Kopiatorn/skrivaren har varit ockuperad större delen av dagen men så blev det en lucka så jag kunde få ut mina utskrifter.

Kl. 15. Nästa vecka är det prov på några av kroppens organ. Texten i skolboken är lite för svår för några elever så jag har letat fram några lättare texter bland mina gömmor.

Kl. 16. På väg hem. Det är kyligt i luften och skuggorna är långa. Men jag kan gå till och från jobbet och kan inte med ord beskriva hur härligt det är.

Kl. 17. Man tager vad man haver, så några tomma behållare för stift till stiftpennor är numera behållare till insamlade blomfröer.

Kl. 18. Fixar lite i skåpet med glasburkar.

Kl. 19. Kom ihåg att dammsuga innan klockan blev allt för mycket.

Kl. 20. Glömde fota.

Kl. 21. Tar en bild på lejongapsrankan för att kunna visa besökarna som kommer imorgon, utifall att det blir frost under natten.

Andra som vad med och fotade sin dag hittar du här.

6 kommentarer:

Karoleen sa...

Lät som att du hade haft det jobbigt, och magsjuka från en kanellängd låter väldigt jobbigt! Usch, det som är så gott ;-) Ha en fin dag!

Micke sa...

Fick i mig en bulle igår, utan att bli sjuk :)
Nu väntar jag på solen och lite varmare ute..

Vonkis sa...

Karoleen
Helgen var sannerligen ingen höjdare. Tack och lov var det magonda kortvarigt, dock kan jag inte säga att jag är särskilt sugen på bröd med kanel i just nu.

Micke
Det är till att ha tur :-)

Anna sa...

Hej hej! Inne och kikar på din dag.
Här har vi haft en strålande höstdag.
// Kram

Scott Lord sa...

Cool. thank You

Eva sa...

Skönt med jobb nära hemmet, hoppas du har en mindre regnig dag idag.