lördag, januari 20, 2024

Ett foto i timmen lördag 20 januari 2024

Välkommen till FotoBloggen

En hittills kall lördagsmorgon i slutet av januari, och det är dags för Ett foto i timmen igen. Häng med på min dag.

Kl. 06. Börjar dagen med att smörja in vintertorra fötter.

Kl. 07. Eftersom jag inte längre spenderar två timmar om dagen med att pendla mellan jobb och hem blir det inte lika mycket podlyssnande. Tar igen lite lyssnande nu.

Kl. 08. Det är trångt på bordet när julen ska bort.

Kl. 09. Funderar över vilka gardiner jag ska sätta upp i köket när julgardinerna plockas ner.

Kl. 10. Löser Melodikrysset och försöker hänga med i slalom och längdskidor samtidigt.
Kl. 11. Ser slutet av herrarnas masstart över 20 km. Det var ungefär så ospännande som jag hade befarat.

Kl. 12. Är på en liten loppisrunda i stan med S. Hon letar bland annat lampskärmar att klä om.

Kl. 13. Man ser en del diy-projekt på loppisar.

Kl. 14. Förra efit köpte jag en ljusvässare, den här gången såg jag en morotsvässare. Den fick dock stanna i affären.

Kl. 15. Hemma och värmer mig med lite mat och ser sista halvan av mix-stafetten.

Kl. 16. Passar på att rätta lite prov när jag ändå sitter vid bordet.

Kl. 17. Nu sker det. 

Kl. 18. De lite juliga gardinerna och glaskulorna får vara kvar ett tag till, mest för att jag inte orkar stå på pallstegen med armarna över huvudet hur länge som helst. 

Kl. 19. Inne och läser ikapp lite hos Anni.

Kl. 20. Avslutar dagen med att titta på Mark Levengoods dag i Stjärnorna på slottet. Andra som är med och fotar sin dag hittar du här.

6 kommentarer:

Bloggblad sa...

Här är julen borta sedan nästan två veckor. Saknad av ingen. Idag ska jag nog kosta på oss en bukett tulpaner. Käre maken fyller år i morgon, så det passar bra med årets första tulpaner.
En fundering: När jag var nygift, 1975, och började köp tulpaner själv, köpte man dem i 3-pack. Några år senare blev det så våghalsigt som 7-pack som standard. Nu är det 10-pack som gäller. Undrar varför inte 3 och 7 räcker …

Karoleen sa...

Här försvann julen för några veckor sedan och nu är det inte så mycket pynt uppe… har inte riktigt bestämt mig vad jag vill få upp nu så det får vara tills jag bestämt mig. Hoppas du får en fin dag!

Vonkis sa...

Bloggblad
Jag skulle ha tagit bort det mesta förra helgen men blev dålig. Tulpaner vågar jag inte köpa än, är rädd att de ska frysa ihjäl när jag går hem från affären. Men det är väl med dem som med allt annat, det blir bara större och större, fler och fler.

Karoleen
Tackar.
Skulle som sagt tagit bort förra helgen :-)
Hr inte bestämt än vad som ska upp i köket. Det står mellan vintergardiner och vårgardiner med tulpaner.

Lillian "sognafaret" sa...

For en utrolig god ide og henge opp gardiner på kleshengere for å få god oversikt. Jeg har de i både skuffer og skap og leiter like mye hver gang jeg tenker på et par jeg skulle henge opp. Takk for at jeg får følge med på din dag.

Anna sa...

Hej! Inne och kikar på din dag! Skoj som vanligt och se vad du har haft för dig!
// Kram

Anni sa...

Nämen, var äppelmoset slut redan här?
Jag säger som Lillian, så smart med gardiner på klädhängare! Om jag blir ordningsam ska jag knycka det tipset!