lördag, september 14, 2024

Ett foto i timmen lördag 14 september 2024

Välkommen till FotoBloggen

Det är ett foto i timmen idag. Vi får se hur min dag utvecklar sig men här är den i alla fall.

Kl. 06. Ja jägarns, jag ska ju tvätta idag så jag behöver tömma tvättpåsen på den rena tvätten först. God morgon.

Kl. 07. Det var ett tag sedan men här är den, efit-disken. Ja, jag hatar att diska bestick och nej, du behöver inte påpeka att nu måste jag fiska väldigt mycket bestick.

Kl. 08. Jag trodde nektarinsäsongen var över för den här gången men så kom jag över en låda finfina nektariner på Ica här om dagen, så det blir en god nektaringrötfrukost denna septembermorgon.

Kl. 09. Tar en sväng till tvättstugan för att hänga tvätt och sätta igång nästa maskin.

Kl. 10. Det är lördag.

Kl. 11. Tittar på trall till vårt mest pågående projekt på lotten.

Kl. 12. Förbereder för några timmar på lotten.

Kl. 13. Är på lotten och mäter det som ska bli sidor i vårt lilla pallkragetorg.

Kl. 14. Efter en sväng till Biltema för inköp av träolja och markduk har vi kommit till Byggmax för inköp av trall.

Kl. 15. Till slut så hade vi mätt, räknat, kontrollräknat och kontrollräknat en gång till för att våga såga trallen

Kl. 16. Tillbaka på lotten insåg vi att vi inte skulle hinna sätta ihop kanterna så jag tog tag i gräsklippningen, som var väldigt välbehövligt.

Kl. 17. När batterierna till gräsklipparen tog slut fick kantsaxen göra jobbet. Älskar kantsaxen.

Kl. 18. Oljar in pallkragar. Hann tre av sex kragar.

Kl. 19. Handlar i butiken som är som miljömedvetna att de inte säljer surströmming men gärna säljer odlad lax, som föds upp på foder gjord av strömming som dammsugits upp från Östersjön.

Kl. 20. Ska hoppa in i duschen. Sedan blir det premiär för den här hårhanduken, om jag klurar ut hur den ska sitta på huvudet men det löser sig väl

Nu är jag trött som en duk så det får bli det sista fotot för den här gången. Andra som är med och fotar sin dag hittar du här.

4 kommentarer:

Micke sa...

Tidig start på "tvätteriet". Själv ligger jag nog kvar under täcket 30-40 min till.

Vonkis sa...

Micke
Det är ett måste att komma igång med tvätteriet, har missat några tider och behövde tvätta det viktigaste i måndagkväll, så det ska hinnas med några maskiner idag.

Anni sa...

Inte får nektarinsäsongen vara över än - jag har ju inte hunnit äta några!

Eva sa...

Hoppas du hade en bra dag på kolonilotten.