lördag, februari 03, 2007

Melodifestivalen

Välkommen till Melodifestivalbloggen

Naturligtvis ska jag blogga om Melodifestivalen. Har bara inte haft tid till det än.

Jag ska se kvällens deltävling hos Kerbie och jag ska försöka blogga därifrån.

Efter att ha tittat på bilderna från genrepet verkar det rätt lovande visuellt i alla fall. Det ska bli spännande att se scenen.

Vad tror jag då om kvällens bidrag (utan att ha lyssnat på dem i förväg)?

Elin Lanto
Hon verkar ha en stor scenshow och frågan är om hon inte försvinner i den, risken finns nog. Jag har ju aldrig sett henne sjunga, varken live eller på TV men det jag hört av henne tidigare har varit rätt slätstruket.

Andersson&Gibson
Stefan Andersson, jag gillade honom (var det på 90-talet?). Det finns nog en riska att det blir lite trubadurvarning på bidraget, i alla fall om jag ska titta på tidigare prestationer. Aleena Gibson har jag ingen koll på tyvärr.

Anna Book
Förhandssnacket säger att det blir en schlagerlåt a la Kicki D i fjol. Huvva. Och i ärlighetens namn. Finns det någon som tycker att Anna är en bra sångerska? Jag tycker bara att hon är pinsam. Men folk kommer nog att rösta på henne ändå så hon går nog till final direkt.

Addis Black Widow
Oj oj oj. En grupp jag aldrig har gillat. De känns som ett pajasband som sjunger fruktansvärt illa. Men, jag ska försöka att hålla mina sinnen öppna när de framför sitt bidrag.

Andreas Lundstedt
När ska han ge upp? Nå ja, han kan ju sjunga i alla fall och av bilderna att döma verkar hans scenshow rätt lovande.

Tommy Nilsson
Blir kanske årets Jan Johansen. Befarade först att han skulle bli Patrik Isaksson-tråkig men bildera lovar mer, tack och lov. Fast låten är säkert ett släpigt pekoral a la jus Isaksson.

Sofia
Det här blir säkert ett bidrag som låter presis som något med Elena Paparizou. Och tydligen bjuder Sofia även på tävlingens första "nakenchock". Vad gör man inte för att synas...

Uno&Irma
Första jokrarna att tävla. De verkar gå hem i Jönköping men jag vet inte jag. De är ju bra på att sjunga men ack så tråkiga att titta på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

*vinkar ensam i soffan med en sliten vimpel-hejja sverige...*

miyala sa...

jag har tyvärr hört làtarna... inte lovande. Personligen gillar jag nr 2 bäst(den med andersson och G). Anna Book, gud vad hemskt om hon gàr vidare, vilket hon gör. Sàg henne i sà ska det làta och höll för öronen, sà falskt!

Men som sagt, ett svagt startfält!