lördag, oktober 13, 2007

Det här med manifestationerna

Välkommen till Moralbloggen

Nu jämarns verkar jag vara i gasen. Andra inlägget på samma dag!

Jag har funderat lite kring gårdagens antivåldsmanifestationer och jag undrar en sak. Varför arrangeras det inga manifestationer för ökat föräldraansvar? Naturligtvis ska vi stoppa våldet men jag tror att våldet "bara" är ett symptom på andra saker som inte står rätt till och jag tror faktiskt att många föräldrar behöver ta ett betydligt större ansvar för sina barn än de gör i dagsläget.

Men vad vet jag.

Jag "har ju inga egna barn"...

3 kommentarer:

PGW sa...

Kan bara instämma. Men jag vet ju förstås ingenting om sådant för jag har ju inte heller några barn.

Bloggblad sa...

Helt rätt! Alltför många föräldrar tror att barn själva ska ta ansvar över sin fostran. Fattar inte att stora basröstade tonåringar också behöver gränser och förbud och normer.

Men som vanligt om föräldrar blir ställda till svars, så tar de normala, fostrande, åt sig och hojtar om att föräldar visst bryr sig. De andra skiter väl i anklagelser likaväl som ansvar....

Evas blogg sa...

Instämmer!