lördag, april 10, 2010

Melodikrysset vecka 14 2010

Välkommen till KryssBloggen

Goder morgon allihopa.

Satte mig vid datorn för att börja melodikryssblogga och läser att Kerstin Thorvall har gått bort! Jag har inte läst något av det hon skrivit men gillade henne som debattör.

Annars då? Jo, verkar vara plusgrader ute, solen har gömt sig igen men snön smälter ändå.

Den där extravinsten The ABBA Guide to Stockholm, den vill jag ha.

Öppna din dörr och säg att du vill ha mig här
Säg att du inom dig bär bara kärlekens röst
Och jag ska öppna min dörr och ge dig varje dag igen
Leva här för sanningen
Låt mig bli den som först öppnar din dörr

Det börjar ju väldigt stilla och fint idag, gillar den här låten, trots att det är Tommy Nillson som gjort den.

När Eldemannen tar fram märkliga inspelningar, då kan det bli precis vad som. Visst är det väl Dean Martin som sjunger? Men vad sa Eldemannen att duettpartnern hette???
--------
Tydligen hette han Charles Aznavour.
--------

Vad låten av Jules Sylvain har jag ingen aning om, har ått bud på både ha och la till lodrätt 13.
--------
Refrängen går tydligen Tack ska' du ha. Jonsson heter ja' vad du heter gör detsamma tack ska' du ha tack ska' du ha, så jag kör på ha på lodrätt 13.
--------

Sedan var det ju Anna Bergendahl som sjöng This is my life från årets melodifestival.

Born in the USA är ju en väldigt maffig låt, men när det aldrig kommer någon text så tappar den rätt mycket av sin maffighet och blir mest bara tjatig.

Och så lite kärleksmusik, som en i min närhet sa en gång. I will always love you som Withney Houston sjöng i filmen Bodyguard men det var Dolly Parton som gjorde den först.

Färdmedel, han är för rolig Eldemannen. Visst var det väl Jag är en liten gåsapåg från Skåne som spelades?

Hon som sjöng Thank you for the music heter tydligen Vera Lynn, fantastiskt fint förnamn måste jag säga.

Och så blev det lite På sppåret, eller signaturmelodin i alla fall. Och när man åker tåg då har man ju en räls som underlag, har jag hört i alla fall.

Mer filmmusik med Withney Houston. When you belive, som hon sjöng med Mariah Carey var med i prinsen av Egypten. Fast denbästa låten i den filmen är helt klart The River Lullaby med Amy Grant.

Lodrät åtta hade jag inte klarat utan mina kryssvänner, låten heter Tico tico.

Mmm, Do you believe in me, I'm your's, you're mine med Eric Gadd. Men visst hade det varit roligare om Eldemannen hade spelat Bara himlen ser på stället?

Så, nu behåller jag alla tummar jag har att jag vinner den där guideboken om Abba och Stockholm.

Äh, Torbjörn Bohlin, vad ska han med boken till? Hade gjort mycket mer nytta hos mig...

Tack för idag allihop, nu ska jag gå och fortsätta att hosta och tycka synd om mig själv.

Dagens FRA:are – download torrent Piracy Jihad Jane
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

141 kommentarer:

BloggBoden sa...

God morgon. Kul att jag hittat till dig. Ha en bra krysstimma.
// Monika

Vonkis sa...

BloggBoden
Välkommen hit! Tack och detsamma önskar jag dig.

Pw sa...

Goood Morgon Vonkis..

Aggie sa...

Solen skiner från en klarblå himmel..:)

Channal sa...

gomorrongomorron... hoppas du mår bra idag! Kram

Eva sa...

Godmorgon från ett mulet härnösand. Hostig och feber idag!

Unknown sa...

god morgon! 14 grader utanför fönstret på Sveriges Framsida

Björn sa...

Godmorgon från Ringarum. +3,5grader och mulet. Tack för hjälpen förra gången. Jag var tvungen att åka efter ett tag och löste det senare med hj. av er!

Unknown sa...

och sol naturligtvis

bardolino sa...

God morgon
+6 och klarblå himmel i Ljungby

Unknown sa...

the best

Vonkis sa...

p-w
Fick lite Good morning Vietnaaaaam känsla där.

Aggie
Mmmm, sol...

Channal
Lite bättre är det men inte superbra, blir spännande att åka bus och hosta så lungorna lossnar imorgon.

Eva
Vi får hosta ikapp idag.

Anonym sa...

öppna din dörr

Unknown sa...

din dörr

Pw sa...

Din och Dörr....

Björn sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Björn sa...

L14:din L4:dörr

Göran sa...

Good mooorning!

Vilken underbart vacker morgon de va idag!

Börjar med att
Öppna DIN DÖRR

Göran sa...

Dean Martin borde de ju va

Channal sa...

Dean Matin

BloggBoden sa...

Dean Martin

Pw sa...

Va inte orolig mina vänner.. Det är bara Bussen till Juniskär..."skratt Å på V15 ä Dean Martin..

Aggie sa...

Underbare Dean Martin..:)

Björn sa...

V15:dean-martin

Anonym sa...

dean martin

Vonkis sa...

Vad hette han Dena Martin sjöng med?

Kim N sa...

Gem et lille smil til det blir gråvejr.
lige nu er himmelen klar og blå
Men hvis blot vi holder sammen
skal alting sikkert gå.

Pw sa...

L13 ???

Anonym sa...

ha

Anonym sa...

Charles Aznavour

Unknown sa...

Charles Aznavour, tror jag

Channal sa...

Anna Bergendahl

Unknown sa...

la tror jag

Vonkis sa...

Vad heter melodin?

Björn sa...

L11:anna V1:bergendahl

Anonym sa...

anna bergendahl

Eva sa...

hurra för melodifestivalen :-)

Anonym sa...

Vad var L13 hängde inte med där

Unknown sa...

Ha eller la på l.13??

Anonym sa...

L13 HA

Vonkis sa...

Anonym och Ludde
Det var någon låt av Jules Verne, vet inte vad den heer.

Pw sa...

Ha de så bra,, På L13

Björn sa...

V10:usa

Anonym sa...

usa

Pw sa...

USA

Unknown sa...

Tack, missa pga trafikrapport

lasse08 sa...

Är det någon som VET vad L13 är ? Gissa kan jag också

Unknown sa...

bodyguard dolly parton

Unknown sa...

Bodyguard, Dolly Parton

Anonym sa...

charles aznavour Sjöng med Dean martin

Channal sa...

Bodyguard

Anonym sa...

dolly parton /text

Channal sa...

Dolly Parton

Lena sa...

Bodyguard...en mycket bra film!

Anonym sa...

L 13 har refrängen tack ska du ha, det gjorde du bra

lasse08 sa...

Dolly parton

Eva sa...

Fick vi någon klarhet i L13? Ta ha la???

Björn sa...

Whitney Houston - I Will Always Love You

L1bodyguard
V6dolly
V7parton

Unknown sa...

jag tror absolut på LA på L13, detr är en fransk låt, och den börjar med feminin bestämd artikel.

Anonym sa...

L 13 "Tack ska du ha"

Unknown sa...

Jules Sylvain, vet inte heller ordet!

Channal sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
bardolino sa...

skriver in egypten på L3
hoppas jag slipper ändra...

Unknown sa...

Jules Sylvain=Stig Hansson bara för att klargöra att han är svensk. =)

Anonym sa...

gås

Pw sa...

Gås

Channal sa...

L3:Egypten V9:Gås

Unknown sa...

Han har skrivit biljoner låtar, helt hopplöst...=(

Aggie sa...

Jag är en liten gåsapåg från Skåne

Lena sa...

L 3 ska väl bli Egypten....V9 Gås kanske...

Anonym sa...

Tack ska' du ha. Jonsson heter ja' vad du heter gör detsamma tack ska' du ha tack ska' du ha
Alltså HA på L13

Kentha

Channal sa...

Sylvain är svensk... L13:HA

Aggie sa...

Tack ska du HA, Jonsson heter jag

så ska det vara...:)

Vonkis sa...

Kentha
Tack så mycket :-)

Färdmedel (gås), visst är han väl för rolig Eldemannen.

Pw sa...

L5 Lynn

Anonym sa...

L 13:
Tack ska' du ha. Jonsson heter ja' vad du heter gör detsamma tack ska' du ha tack ska' du ha. Andersson hurra vi haft samma gamla flamma tack ska' du ha

Aggie sa...

Vera Lynn

Vonkis sa...

p-w
Förnamn?

Vonkis sa...

Aggie
Mörsi Båokåo

Lena sa...

Lynn var det ja...tack för det!

Anonym sa...

Vera Lynn?

Pw sa...

Anoym.. tack ska du också ha...

Channal sa...

Vera Lynn

Anonym sa...

vera lynn

bardolino sa...

räls

Pw sa...

Räls

Lena sa...

räls

Hans Zettby sa...

Räls

Aggie sa...

På spåret... RÄLS

Göran sa...

Testing testing. funkar inte att skriva juh..

Björn sa...

RÄLS var alltså L2

Pw sa...

L3 Tror jag blir Egypten..

Vonkis sa...

Var det någon mer än jag som funderade vart vi var på väg?

Lena sa...

kan väl bara bli egypten

Anonym sa...

Hans-Cristian Lundby Järnbanegaloopen
RÄLS

Anonym sa...

Egypten

Vonkis sa...

Ååå, Prinsen av Egypten

Kim N sa...

Niels W. Gade - det går som på räls :-)

BloggBoden sa...

Är det Järnbanegalopp, eller... vad heter stycket på Lod 2? Nästa gång får jag vara anonym för det kom just ett sms från sonen som säger "sluta fuska på Vonkis blogg". ???

Channal sa...

kaffepaus o bara två kvar...

Björn sa...

Whitney Houston and Mariah Carey - When You Believe
The prince of egypt

L3:egypten

BloggBoden sa...

Tack "Anonym", hann inte se att du redan publicerat svaret på min fråga.

Anonym sa...

prince of egypt

Björn sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kim N sa...

Äntligen något Danskt - och då kan jag inte komponisten :-(

Lena sa...

hörde inte frågan L8

Aggie sa...

Tico Tico

Vonkis sa...

BloggBoden
Men då här ju sonen också här och fuskar" ;-)

Aggie sa...

Tico Tico

Pw sa...

Tiki Tiki..

Björn sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

eric

Björn sa...

V12:eric Gadd

Anonym sa...

Eric Gadd

Unknown sa...

eric

Unknown sa...

Eric Gadd alltså

lasse08 sa...

eric gadd

Eva sa...

Tur jag har er.. känner att febern gör att jag inte riktigt hänger med på frågorna *ler*

bardolino sa...

eric gadd?

Anonym sa...

eric

Anonym sa...

eric

Björn sa...

eric gadd - do you believe in me

Anonym sa...

Tack alla för hjälpen

Lena sa...

tack alla för denna gång...ha en fortsatt trevlig helg!

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=To09Km0y8ic

lasse08 sa...

Inskickat och klart

Björn sa...

Tack för idag och krya på dig Eva!

Aggie sa...

Tack för idag och ha en underbar dag.....Kraaaaaaaaaaaam

Channal sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Channal sa...

Tico Tico

Channal sa...

Tack o hej! Kul men blev lite stressad =)

Vonkis sa...

Nu är det ju en massa bud på l8, ska det vara tico tuco eller tiki?

BloggBoden sa...

Ja du Vonkis, sonen har inte kommenterat men... Var det Tica Tico eller Tico eller Tika Tika? Har bara paraparapapa paraparapapa paraparaparaparaparapara... till den melodin, så...???

Vonkis sa...

Eva
Krya på dig, vet precis hur det är att kryssa med snor i hjärnan och feber i kroppen.

epsilon sa...

Vilken tur jag har som hittade dig,tack för hälpen.

Göran sa...

Hittar mest svar på TICO

BloggBoden sa...

Kollade just och Tico Tico är korrekt.

Ann-Sofie sa...

L 18 tico tico. Tack alla för att ni räddar mitt kryssande!

Vonkis sa...

Kör också på tico tico
http://www.youtube.com/watch?v=To09Km0y8ic

BloggBoden sa...

"Tico-Tico no Fubá is the title of a renowned Brazilian choro music piece composed by Zequinha de Abreu in 1917"

hämtat från wikipedia (vilket i och för sig inte behöver vara korrekt men troligtvis...)

Ha en fin-fin helg där ute!

Anonym sa...

PRILIGY(DAPOXETINE) has been found to be safe and effective for the treatment of premature

ejaculation, according to two major clinical trials. Dapoxetine is a short-acting

selective serotonin reuptake inhibitor (SSRI).