tisdag, juni 08, 2010

Sommar sommar sommar

Välkommen till SommarBloggen

Inför varje sommar brukar jag tänka att jag ska lyssna på sommarvärdarna i P1. När sommaren är slut har jag kanske lyssnat på ett halvt program. Det brukar inte vara så lätt att kombinera radiolyssnande med sommarjobb. Men den här sommaren är jag ju ledig, hela sommaren! Så förhoppningsvis kan det bli några program i alla fall.

Jag är nog inte ensam om att vilja höra när Annika Östberg sommarpratar men Eva Dahlgren kan jag nog klara mig utan. Hon brukar vara så otroligt tråkig när hon intervjuas i vanliga fall.

Annars ser min ska-försöka-lyssna-på-lista ut så här.
Pär Johansson
Natasha Illum Berg
Eva Gabrielsson
Amanda Jenssen
Christine Meltzer
Andres Lokko
Anette Norberg
Johan Rabeus
Maria Akraka
Andreas Lundstedt
Johanna Koljonen
Claudia Galli
Darin Zanyar
Tommy Körberg.

Det blev många kvinnor märker jag.

Andres Lokko hade jag så väldigt svårt för förut, anledningen var att han hade mage att klaga på NKOTB i samband med en konsert med dem som visades på TV3...

Kommer du att försöka lyssna på sommar i sommar?

Läs mer
Sveriges radio Aftonbladet Expressen Expressen SvD SvD

Dagens FRA:are – download torrent Piracy Jihad Jane
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

7 kommentarer:

Marianne sa...

Det går att lyssna på dem i efterhand. Ganska länge kan man streama så får man med all musiken, annars kan man dra hem hela programen. Finns sedan flera år tillbaka. Men det kanske du visste?

Anonym sa...

Haha! Jag har oxà svàrt för Andreas Loko pga hans attityd inför den konserten;)! Han tappade nog rätt sà mng "fans" där:)!

/Miyala

Klimakteriehäxan sa...

Tycker det går rätt bra utan att lyssna på Sommar för det mesta. Men en och annan kan vara kul - Körberg kan nog leverera en del beskheter. Johanna Koljonen verkar spännande!

Andelieb sa...

Jag tyckte det var ett ovanligt tråkigt år i år. Har inte alls lika många jag vill lyssna på som jag brukar. Min lista blir nog:

Johan Rabeus
Nils Landgren
Vanna Rosenberg
Henrik Hjelt
Tommy Körberg

Då har jag ändå varit snäll och tagit med några "halvdana" på listan.

Vonkis sa...

Marianne
Har provat att lyssna i efterhand men det blir inte riktigt samma sommarkänsla då.

Anonyma Miyala
Har man fräckheten att kritisera NKOTB då förtjänar man att tappa fans.

Klimakteriehäxan
Jo, jag har ju överlevt än så länge utan att lyssna på alla programmen. Körberg kan nog leverera både det ena och de andra, om han inte censureras av sr. Koljonen föll jag för när hon var med i På spåret, har lyssnat på henne en del i P3 Kultur på söndagarna.

Andelieb
Det var sannerligen ingen lång lista det där inte.

Mathias som inte orkar logga in sa...

Blir nog en bojkott i år. Tycker det var ovanligt många som fått äran att sommarprata som inte borde varit där, främst då frk Östberg och alla Idol-deltagare.

Vonkis sa...

SlöMathias
Fast både Darin och Amanda Jensen har val vist att det står väldigt bra på egna ben utan att klamra sig fast vid Idol?