lördag, augusti 28, 2010

Melodikrysset vecka 34 2010

Välkommen till KryssBloggen

Så var det äntligen lördag igen då och dags för oss löjlisar att lösa Melodikrysset tillsammans!

Här i Norrköping har det hastigt och mindre lustigt blivit höst så även om solen skiner är det rätt kyligt ute.

Alla rätt och vinst till Örnsköldsvik men ingen till mig. Någon här som vann?

Nä, det är bara att sätta igång med den här veckans kryss då.

Förra veckan spelade Palm Det gör ont men idag när Lena Ph får sjunga själv blev det Månsken i augusti.

Nej nej nej! Inte Ålefiskarns vals! Jag haaatar den!!! Men det är en annan historia. I vilket fall ska Ål in på vågrätt 4.

Hmmm, låten till vågrätt sju var ju Du borde köpa dig en tyrolerhatt, eller Tyrolerhatten och till dem brukar man väl lederhosen. Undra hur länge Eldemannen har väntat på att få in det ordet i krysset.

Leif GW Platon gissade helt rätt nyss för visst var det Rosen med Arne Qvick som Eldemannen spelade om än i en rätt snabb version.

För en lång lång tid med Håkan Hellström var ju rätt bra, inte så där hysteriskt som det ofta låter när det gäller Hellström.

Hmm, varför frågade Eldemannen efter lodrätt ett innan lodrätt 13? Nu var ju svaret, som bli ö, redan helt ifyllt.

Michelangelo men så svara
Michelangelo men men men så svara då

Mi-i-i-i-ichelangelo men men så svara då


Fick fundera en stund men visst var det väl Charlie Norman som sjöng om den nordiska kvinnan i Säkkijärven polka.

Ja hon är ganska järv i särken polka,
när hon dansar Säkkijärven polka.
Hela landet skiner ju av järvhet,
kalla det för kärvhet, gärna de' min vän!


Och så blev det lite kärlekssång med en auto tunad Nicole Kidman och en sjönsjungande Robbie Williams i something stupid.

Svaret till vågrätt 15 måste nästan vara Charlie Chaplin?

Käns somen tanke att Eldemannen spelar Hoppa hulle med Bert Karlsson när vindarna blåser som de gör i dessa dagar.

Jaa ni, vad kan yesterday bli om man översätter det till svenska? Igår kanske???

Det var allt för den här gången det, tack för idag! Nu ska jag ta mitt pick och pack och bege mig till Hufvudstaden.

FRA:are – download torrent Piracy HA
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

118 kommentarer:

Lotta sa...

Godmorgon Sverige! Då var det lördag igen. Ikväll är det kräftskiva i Malmö, hoppas inte det är fel på kräftorna idag;)

Vonkis sa...

Lotta
God morgon!
Du har ordning på inloggningen idag med :-)
Kräftor...när det finns surströmming?

Brith sa...

God Morgon alla kryssare
I Malmö tittar solen fram mellan molnen med behaglig värme.Festivalen slut för denna sommar med alla fina artister och med mat från hela världen.

Lotta sa...

Du vet nu har man sparat alla uppgifter. Haha Skojar du, äter ni det där?????!!!!

Vonkis sa...

Brith
Det verkar som att det var festivaler snudd på överallt förra helgen.

Lotta
Man lär så länge man lever :-)
Jag inte bara äter surströmming. Jag älskar det. Det har blivit fyra gånger i år hittills. Sist bangade sällskapet ut så jag fick äta hela burken själv, lövli.

Lotta sa...

Vad luktar det som, jag har hört att det luktar ngt fruktansvärt?

Lotta sa...

Brith var i Malmö bor du?

Vonkis sa...

Lotta
det går inte riktigt att beskriva lukten. Jag som gillar surströmming tycker så klart att det luktar gott men det som inte gillar firren tycker att det luktar... mindre gott.
Smaken är rätt salt.

Eva sa...

Godmorgon från ett halvmulet Härnösand. Ikväll vankas det SURSTRÖMMING :-)

Vonkis sa...

Nu håller vi tummarna för att vi vinner!

Y sa...

God morgon! Hoppas på vinst i några minuter till.....

Vonkis sa...

Eva
Ååååååååååååååååå

Vonkis sa...

Y
Det får vi sannerligen göra.

Lotta sa...

MissLi

Lotta sa...

Haha Lena PH

Lotta sa...

Haha Lena PH

Vonkis sa...

Lotta
:-)

Brith sa...

Lotta
Bor på Dammfri

Lotta sa...

Vadå är jag på fel ställe idag också?

Eva sa...

Tredjegången gillt i år med surströmming, dockingen kräftskiva alls...

Vonkis sa...

Bo på Dammfri. Ger inte det lite prestationsångest?


kunde inte låta bli

Anonym sa...

ål

Brith sa...

Ålafiskarens vals

janne sa...

ål

Lotta sa...

Brith
Då bor vi nästan grannar, Kronprinsen på vintern & Ärtholmens sommarstad på vintern!

Eva sa...

ÅL?

lasse08 sa...

Ål är det enada djuret som går in

Anonym sa...

ål fiskarns vals :P

Lotta sa...

Haha du är rolig du Vonkis

Lotta sa...

Haha du är rolig du Vonkis

Anonym sa...

lederhosen

Brith sa...

Jo Vonkis så kan det bli lite ångest kan det bli

Lotta sa...

Tyroler vad heter byxorna?

Anonym sa...

lederhosen går till tyroler hatten

Anonym sa...

Chansar på att V6 är Arne Qvick med Rosen? :-)

Lotta sa...

Tack Anonym

Brith sa...

Vonkis
Tokigt svar jag gav. Det bara bubblade

Vonkis sa...

Eva
Det är lite för mycket jobb med kräftorna med tanke på hur väldigt lite kött man får.

Leif GW Platon
Det känns rätt troligt ja.

Vonkis sa...

Och nu är det ju den!

Brith sa...

Rosen

Lotta sa...

ROSEN som du sa

Anonym sa...

Jag hade rätt!!

Eva sa...

vart skulle det in - här är inte familjen inllåst som de borde....

Brith sa...

Lotta
Kronprinsen är jag nästan dagligen på och handlar

Anonym sa...

Har hört att kräftor kan man äta tills man svälter ihjäl

Vonkis sa...

Eva
Rosen ska in på L6.

Eva sa...

Kräftor = bra bantarmant?

Vonkis sa...

Anonym 10:23
Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha

Anonym sa...

Håkan Hellström

Anonym sa...

håkan hellström eller hur :)

Brith sa...

Vem sjunger på V 1 och L 1??

Y sa...

Senaste frågan? Missade pga telefon

Lotta sa...

E inte GÖRAN vaken idag heller???!!!

Vonkis sa...

Brith och Y

V1 Håkan
L1 Hellström

Lotta sa...

HÅKAN v1, HELLSTRÖM l1

Vonkis sa...

Lotta
Nej, han verkar inte vara här idag. Inte Aggie heller.

Y sa...

Tycker det är oförskämt att ringa mitt i krysset...... Men vissa vet inte bättre!

Brith sa...

Tack för hjälpen Lotta

Vonkis sa...

Y
Det finns människor till allt.

Brith sa...

Vadå V 13 hörde jag fel??

Vonkis sa...

Brith
Den är längst ner i lodrätt 1...

Y sa...

ÖöH, v13? Har ni det på er kryssplan?

Vonkis sa...

Någon som vet var melodin heter?

Vonkis sa...

Y
Längst ner i L1, så den är redan ifylld.

Brith sa...

OK när jag tänkte efter måste det vara Ö men vad heter melodin?

Eva sa...

Det här snackandet med folk gör att jag missar frågorna... (alltså på radion) Jag hinner tappa fokus för att jag inte är intresserad av folks husbilsvanor = nu tappade jag frågan igen..... ;-)
Vad ska in var?

Vonkis sa...

Eva
Ö ska in på v13, längst ner i svaret till L1.

Lotta sa...

Hur är det med simultankapasiteten? Ha ha

Eva sa...

Lotta: Inte alls bra,man skulle kunna tro att jag är man ;-), kan också bero på att jag bläddrar i tidningen kollar fejjan och har familjen omkring mig samtidigt .....

Lotta sa...

SVARA

Anonym sa...

svara V8

Anonym sa...

SVARA

Lotta sa...

EVA
Haha ja det kan ju ligga ngt i det!!!

Anonym sa...

Norman

Brith sa...

Charlie Norman L 3

Lotta sa...

NORMAN

Anonym sa...

NORMAN

Anonym sa...

v10 nicol
v2 kidman

Lotta sa...

NICOLE KIDMAN ROBbie WILLIAMS

Anonym sa...

Robbie Williams och Nicole Kidman.

Anonym sa...

Nicole Kidman
Robbie

Anonym sa...

L15 = Charlie?

Lotta sa...

Vi håller nog med varandra!! ;-)

Marrex sa...

Hej första gången jag e här! Trevligt!

Lotta sa...

CHARLIE

Anonym sa...

Är det Charlie Chaplin?

Vonkis sa...

Måste väl vara Charlie Chaplin på v15?

Lotta sa...

Men vilken Charlie det är har jag ingen aaanning om!

Y sa...

Chaplin

Brith sa...

V 15 Chaplin

Y sa...

Chaplin

lasse08 sa...

Min gissning blir
:Charlie Chaplin

Vonkis sa...

Bert Karlsson!

Anonym sa...

bert karlsson :P

Anonym sa...

Bert Karlsson! Haha, den här är rolig.

Janne sa...

Bert Carlsson

Lotta sa...

Bert Karlsson

lasse08 sa...

Bertan

Kenny sa...

Idag gör jag en nödlösning, surfar med iphonen. Gomorron förresten

Anonym sa...

L11 min gissning är att det är Igor... eller?

Brith sa...

L 9 heter han Robbin eller Robbie

Anonym sa...

igår

eva sa...

Robbie

Vonkis sa...

Kenny
God morgon. Nöden har ingen lag :-)

Brith
Han heter Robbie
Robbin Williams är skådespelaren.

Kenny sa...

Igår

Anonym sa...

förlåt för felstavningen Igår ska det ju vara:S

Vonkis sa...

Anonym 10:50
:-D

lasse08 sa...

Tack för denna vecka

Y sa...

Tack för hjälpen och ha en skön helg!

Anonym sa...

Tack för idag

Lotta sa...

Då tackar jag för idag, ska nu förbereda mig att gå in i dimmornas värld ikväll, ni kan äta er surströmming EVA & Vonkis!!
HA DE

Kenny sa...

Tack för denna veckan

Eva sa...

Nu är det dags att måla garderob innan vi ska fara på surströmmingskalas!Trevlig lördag!

Brith sa...

Ser nu att det skall vara Robbie då jag skrev fel på V 15 hade skrivit Chaplin istället för Charlie. Tack för idag
Trevlig helg

Anonym sa...

tack för allt kommer nog tillbaka nästa lördag med :D ha en fortsatt bra helg nu :D

epsilon sa...

Tack för idag. Ha en trevlig helg!

Vonkis sa...

Lotta
Ja och som vi äter dem :-D

Vonkis sa...

Tack för idag allihopa, ta hand om er så ses vi nästa vecka igen.