söndag, juni 19, 2011

Blire nån semester eller?

Välkommen till SemesterBloggen

Den här sommaren är jag ledig. Hela sommaren. HELA sommaren.

Det är många många år sedan det hände.

Nu är frågan vad jag ska sysselsätta mig med denna sommar.

Förra sommaren vandrade faderskapet och jag till Slåttdalsskrevan. Vi fick lite blodad tand av den utflykten så i år tänker vi, om vädret tillåter, vandra till Balesudden.

Första helgen hemma blir det nog ett besök poå Skulefestivalen. Det är bra artister båda dagarna med bland andra Jack Vreeswijk och Pernilla Andersson på fredagen och Peter Jöback och Euskefeurat på lördagen. Tyvärr kommer jag inte orka att sitta där vid Skulebergets fot två dagar i rad och då jag såg både Jack och Pernilla för något år sedan blir det lördagen som föräras med min närvaro.

Sedan är jag sugen på att besöka både utställningen om Eilert Pilarm på Ö-viks museum och Visst vann demokratin? Utställningen om Ådalen 31 i Kramfors. Frågan är val vad mer man ska hitta på om man är i Kramfors? Tips någon?

Och så vill jag till Ulvön.

Och äta surströmming, umgås med komisar, grilla och...

Det är helt enkelt en hel del jag vill göra i sommar. Frågan är om något kommer bli av, eller om jag bara kommer att slappa hela dagarna.

I vilket fall är jag ledig, hela sommaren.

Läs mer
SvD SR P4 Västernorrland SR P4 Västernorrland

Balesudden Balesudden Skulefestivalen Örnsköldsviks museum och konsthall Kramors kommun


FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay Kalmar Julian Assange
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

6 kommentarer:

Lena sa...

Jag som delvis har rötterna i Docksta blir lätt nostaligsk när jag läser.

Anonym sa...

Här är en till som troligen får ledigt hela sommaren

Har inga direkta planer, det svenska vädret råder ingen på och allt annat kan hända.

Gudskelov finns det böcker, som kan avnjutas både ute och inne

Ha en trevlig sommar

Vonkis sa...

Lena
Du får komma upp i juli så kanv i vara nostalgiska tillsammans!

zoega59
Härligt med sommarledighet.
Böcker, där sa du något. Har ju en hel hög som ligger och väntar på att bli läst.

Tankevågor sa...

Den där skulefestivalen låter riktigt lovande. Jag har haft Pernilla Andersson i min iPod hela våren och kopplat av till hennes låtar på mina raster på jobbet.

Så skönt att du har långledigt! Glöm inte att ta med kameran på dina vandringar! Skulle vara roligt att se bilder från dina vandringar. Det låter mysigt med dem.

Micke sa...

Ta ett dopp i Balestjärnen med :)

Micke sa...

Se lite här ;)

http://www.kludd.se/wp/2010/08/16/hav-berg-och-bad-i-tjarn/