söndag, september 18, 2011

I want Job!

Välkommen till JobBloggen

På tisdag är det sista dagen för att skicka in låtar till Melodifestivalen 2012, så det är kanske inte så konstigt att det dyker upp små artiklar om programmet lite här och där just nu,

Men, en artikel har fångat mitt intressen.

Den handlar om kommande tävlings mellanakt.

Ni vet vad jag anser om den saken.

Jobbet att under 2012 års Melodifestival ska självfallet gå till folklivsfanatikern Job Andersson.

Tänk på allt han kan lära oss om hur det var med musik och omröstningar förr i tiden. Kanske hade man inga instrument utan fick forma handen som en liten pil när man skulle roa sina medmänniskor med musik?

Läs mer
SVT Aftonbladet


FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay Kalmar Julian Assange
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

4 kommentarer:

miyala sa...

Jag trodde att du ville vara mellanakten! Det hade jag ju uppskattat!!!!!!!!!!!!!!

Puss

Andelieb sa...

Halloj! Det är award-dags igen. Kom å hämta i min blogg. Puss på re :)

Bloggblad sa...

Jag har inte skickat in nån låt i år - för jag tror inte att de vill ha kyrkliga sånger... men nog tusan har min kompositör fått till det...

Nåja. Det var inte det. Jag vill bara påminna om min blogg - och att du kan spara länken till boken jag tipsar om. En bok som jag gett allt för att ha för 30 år sen...

Jag unnar alla unga lärare att ha en så trygg hand som Evas att hålla sig i när det svajar i klassrummet.

Vonkis sa...

Miyala
Ha ha ha. Ja, det hade varit något det. Tror tyvärr att du hade varit väldigt ensam om att gilla mig där :-)

Andelieb
Ja visst ja, hade glömt bort det där.

Bloggblad
Oj vad roligt. Du m.å.s.t.e. säga till om den kommer med.