torsdag, april 04, 2013

Ska du följa med och handla?

Välkommen till ÖverraskningsBloggen

Den ömma modern fyller jämnt (rent tekniskt fylla vi ju jämnt vart annat år men det är en mer aktningsvärd ålder än 24 hon når) och det ska så klart firas.

Födelsedagen sammanfaller med mitt påsklov så att jag skulle komma upp var ingen hemlighet. Det var det däremot att jag på skärtorsdagen gick tidigare från jobbet för att komma upp till Ö-vik redan natten till långfredagen istället för på långfredagskvällen.

I vanlig fall är det faderskapet som hämtar mig vid bussen men det gick ju inte nu, då Den ömma modern inte skulle veta att jag var hemma. Då är det bra med kompisar som inte har något emot att kliva upp mitt i natten och hämta folk vid E4. Nu stod vi bara inför problemet hur vi skulle göra för att Faderskapet skulle kunna hämta mig (långfredagens morgon) utan att det verkade allt för konstigt. Han kunde inte direkt skylla på att han skulle åka och hälsa på någon. Men det löste Den ömma modern åt oss. Hon behövde åka och storhandla inför helgen!

Sagt och gjort.

När bilen med Päronen och lillahyster lämnade gårdsplanen fick jag ett sms och gick ut och ställde mig på upphämtningsplatsen (bakom några containrar). Bilen stannade, lillahyster gick ut (skyllde på att hon behövde göra ett uttag i bankomaten), jag smög fram, öppnade bakdörren och sa hej.

- Nej men är du här redan! När kom du upp?
- I natt.
- När bestämdes det?
- Det var ett tag sedan.
- Ska du följa med oss och handla nu?!
- Mamma, vi ska inte iväg och handla, vi ska hem och packa och åka iväg på en grej.
- ...



Vi kan väl säga att hon blev rätt paff Den ömma modern. Inte bara över själva presenten utan även av det faktum att Faderskapet varit med och planerat. Han är inte den bäste på att hålla sånt här hemligt i vanliga fall.

Det blev en härlig och välbehövligt avkopplande helg för oss alla fyra på Hotell Lappland i Lycksele. Maten var tokgod, vädret strålande och spabehandlingen Den ömma modern valde gav henne en hud lenare än en barnrumpa.


Den ömma modern fotar med paddan. Tycker allt det är lite spännande. Först skulle kamerorna bara bli mindre och mindre. Nu står folk och fotar med stora paddor...

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

4 kommentarer:

Petra sa...

Brist och ork till att göra något annat slinker jag in och läser lite bloggar.

Men det är samma med TV , de skall ha stora skärmar sedan kan de sitta titta på tv på datorn eller telefonen

Vad roligt med överraskning.

Bloggblad sa...

Spa-behandling fick jag i present både vid 50 och 60. Underbart.
Men min familj har lärt sig att jag inte gillar överraskningar i form av att jag måste göra något som jag inte vet om. Mindre överraskningar är ok. Men till större grejer vill jag kunna glädja mig i förväg och gå och se fram emot det roliga.
Men att träffa sina barn oväntat, det är alltid bra.

Anonym sa...

Tryggheten med barnens överraskningar är att man vet att de inte gör något de inte skulle tänka sig att råka ut för själva. Därför behöver man inte bli orolig.

Den här överaskningen hade inte funnits i mina tankar att de skulle göra, eftersom jag vetat att de planerat min födelsedag. Och det endajag vetat om den,är attvi ska vara i"obyggden". På ett trevligt ställe.

Den ömma modern

Anonym sa...

TACK snälla ungar för två fantastiska helger!

Den ömma modern