fredag, juli 25, 2014

Herrgårdsparken Köpmanholmen

Välkommen till ParkBloggen

Samtidigt som jag skulle ha gått omkring på Bråvalla festivalens sista dag var det invigning av Herrgårdsparken hemhemma i Köpmanholmen. Sista dagen hemma kom vi oss iväg till parken och vi var inte de enda som var där, jag tror faktiskt inte att jag sett så många på samma område i Köpmanholmen sedan sista gången jag var på Holmen Blues 2005.

Det är en fantastiskt park och jag ser fram mot att gå i den igen nästa sommar, när blommor, buskar och träd har etablerat sig.

Herrgårdsbryggan är bara en av många vackra platser där kvinna kan grilla eller ta sig en fika, det kommer jag definitiv göra nästa sommar.

Runt om i hela parken finns det konstverk, jag gissar att några av dem är permanenta medan andra inte är det.

Tyvärr såg vi inte Plupp under vår promenad, den här bilden har Den ömma modern tagit vid ett senare tillfälle. Var det något jag saknade så var det en karta över parken där konstverken är markerade. Jag ville veta mer om varje verk, vem som gjort dem, historien bakom.


Läs mer
Sarah Dawn Finer i Köpmanholmen
Herrgårdsparken har blivit en kulturoas

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

Inga kommentarer: