onsdag, april 24, 2024

Ett foto i timmen onsdag 24 april 2024

Välkommen till FotoBloggen

Nej men hörni, vi är mitt i pesach OCH det är nu blott åtta månader kvar till julafton 2024. Då passar det ju väldans bra att köra månadens sista Ett foto i timmen, eller hur!

Kl. 00. Det blir 24 april. Jag kör lite Den stora älgvandringen på svt-play (med reducerat ljus på skärmen så här i sov-tider). Tycker lite synd om älgarna som ska vandra stort i snöfall, och mycket synd om Anni efter kvällens hockeyresultat.

Kl. 05. Morgon rutin när man nått ålderdomen.

Kl. 06. Passar på att rätta några läxförhör när jag ändå är uppe.

Kl. 07. Framme på jobbet. 

Kl. 08. Repeterar cirkelns omkrets med klassen.

Kl. 09. Har haft ett enskilt kemipass med en elev.

Kl. 10. Dags för kemi med hela klassen. De undersöker vad som händer med några, för dem, okända pulver när de värms av värmeljus.

Kl. 11. Dagens lunch var inte så upphetsande men mätt blev jag.

Kl. 12. Klassen har slöjd, jag sitter i kaoset som är min arbetsplats och ska rätta klart veckans ord,

Kl. 13. Sista maj ska klassen ha en kulturdag så vi fixar med flaggor.

Kl. 14. Eleverna har gått hem. Jag mellanmålar med keso och blåbärssylt.

Kl. 15. Är i no-salen och plockar bort rena aluminiumformar, diskar om de som behöver det.

Kl. 16. Förbereder morgondagens multiplikationsförhör.

Kl. 17. Äntligen! Efter en dryg vecka kikar så tre brysselkålor fram. Fänkålorna verkar dröja ett tag till.

Kl. 18. Die efit-ung diske. Som det heter på tyska.

Kl.  19. Beställer ett par nya arbetsbyxor från Engelsons.

Kl. 20. Ställer iordning plastförpackningarna jag ska slänga imorgon bitti. Det har blivit några leverpastejmackor senaste veckorna...

Där avslutar jag min fotodag, andra efit-are hittar du här.

7 kommentarer:

Karoleen sa...

Var också uppe tidigt idag, jag har dock en hund som vill ut ;-) Ha en fin dag!

Micke sa...

God morgon där. Blir nog smålugnt i Kullberg idag misstänker jag. Trodde väl aldrig jag skulle heja lite på Brynäs efter det där rackars finalspelet för många år sedan 😄

Anni sa...

Tack för din medkänsla. Får ju säga att det är surt att vi inte knep SHL-platsen förra året, Modo var onekligen en lättare motståndare då än årets Brynäs.

Vonkis sa...

Karoleen
Har inget att gå upp tidigt, har alltid varit morgonpigg.

Micke
Nej du, Brynän oc Mif kommer jag a.l.d.r.i.g. heja på.

Anni
Vi får hoppas på tredje gången gillt nästa år.

Eva sa...

Tittar in på din dag. Här så har jag misslyckats med brysselkålen helt inte en enda har tittat upp.

Anna sa...

Ser också älgvandringen. Såg du igår? Då var det en hök / örn som delade måltid med gamar :D Säg inte att du håller på Skellefteå AIK?! :o * orolig *
Skoj som vanligt att följa dina dagar.
// Kram Anna

Anni sa...

Hej lilla brysselkål! :-)