lördag, februari 13, 2010

Melodikrysset vecka 6 2010

Välkommen till KryssBloggen

Den här lördagen har jag tillgång till internet, så krysslösandet blir live, precis som det brukar vara.

Om jag får säga det själv (och det bestämmer jag att jag får) är jag väldigt storl över att jag klarade Svansjön på egen hand förra vecka.

Ingen vinst den här veckan heller...

Nå ja, nu kör vi!

Och inte börjar det bra heller, Tomas Ledin tillhör verkligen inte mina favoriter. 500 dagar om året, skulle det vara något det?

Blev lite nervös först när jag hörde tonerna till Mio min Mio, befarade att jag skulle tvingas genomlida låten på panflöjt, har väl aldrig varit så glad åt en saxofon förut.

Oj, fler trafikmeddelanden, hur de kör östgötarna.

*asgarvar*
Förra gången champagnegaloppen var med i Melodikrysset gissade jag på att svaret skulle vara köttpajer...

Det tog faktiskt ett tag för mig att känna igen Elektric banana band.

Indianer går ju in på lodrätt sex, är det rätt? Vad var det Eldemannen spelade?
--------
Låten heter Hallå du gamle indian av Lasse Dahlqvisthar jag fått veta. Tack Björn och Aggie.
--------

Är säker på att det är Peter Pan som Eldemannen var ute efter men mer osäker på vilken låt det var, var det Följa John?

Så irriterande, känner ju igen melodin, men vad heter den, och hur går texten?
--------
Flirtige Knut var svaret och första textraden går Jag heter Knut och jag är charmör på heltid.
--------

Måste ta och förlåta Eldemannen för Ledin där i början när han spelar When the night comes falling som Sebastian Karlsson framförde i Melodifestivalen 2007, och ja, han tävlade uppe i Örnsköldsvik.

Hade inte klarat den här utan Aggie som visste att melodin som Lars Roos spelade heter Åh gamla stan.

Hmm, Can´t buy me love är ju inte bara titeln på en låt med Beatles utan även en fantastisk film med Patrick Dempsey, snyggdoktorn ni vet.

Hon är en fantastisk sångerska Beyonce och Halo är så bra att den fått en hel del syskon, bland annat den här och den här.

Vet inte vad Povels låt heter men chansar på att det som säljs i affären är klockor -> skriver in ur på vågrätt sju. Någon som vet vad låter heter?

Det var allt för idag det, tack för idag allihop, nu ska jag ila iväg till handbollsträning och föräldramöte.

Dagens FRA:are – download torrent Piracy
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

101 kommentarer:

Björn sa...

Godmorgon från Ringarum!

Vonkis sa...

Björn
Goder morgon!

Björn sa...

Hoppas du mår bättre Vonkis...

Vonkis sa...

Björn
Jo tack, bättre och bättre dag för dag heter det ju.

Björn sa...

Tomas Ledin?

Aggie sa...

Godmorgon Vonkis och alla ni andra..:)

Göran sa...

Goood mårning!

-15 och så lite Tomas Ledin.

Vonkis, du måste ansöka om ledighet minst 2 veckor innan vet du väl.;)

Anonym sa...

Godmorgon alla

Hoppas ni har fint väder.
här e d bara grått o kallt

lasse08 sa...

tomas ledin

Anonym sa...

Heej alla!!
9grader och strålande sol i östersund!

Björn sa...

Upps, bil som kör mot färdriktningen på E4an!! Mot Nyköping

Aggie sa...

-9 här i Skene...:(....är så trött på denna kyla....

Vonkis sa...

Björn
Japp

Aggie
God morgon du med.

Göran
Vet inte vad som är värstigat, minusgraderna eller Tomas...

Anonym 10.10
Här snöar det, igen.

lasse08
Jupp.

Eva sa...

God morgon från en strålanda soligt norrland -15 grader kallt !

Björn sa...

mio MIN mio

Göran sa...

Mio min mio

lasse08 sa...

mio min mio

Vonkis sa...

Göran
Sååry, hade jag vetat att det inte skulle finnas internet där jag befann mig hade jag absolut informerat om det innan :-)

Anonym 10.11
Kan du inte skicka hit solen om en stund, snäälla.

Björn
De är inte kloka östgötarna!

Aggie
Jag med, vart tog den globala uppvärmningen vägen?

Anonym sa...

Min kanske =)

/Sonny

lasse08 sa...

karin glenmark

Göran sa...

-15 är helt ok, jag gillar ju vinter och lite kyla, e väl inte norrlänning för skojs skull.:)

Aggie sa...

Vonkis: ja det kan man undra.....tror dom läst fel parametrar så det vi gör nu är att vi gör planeten till en iskub..:)

Björn sa...

Det var värst vad de var trafikinfo här hela tiden då!!

Vonkis sa...

Eva
god muuuning, är familjen undanstoppad?

Göran sa...

Ok Vonkis, det får gå för den här gången då.;)

Här är himlen klarblå, sååååå vackert!!

Champange - galoppen

Björn sa...

champagne

Anne-Lie sa...

Skålar med er alla i ett glas champagne;-)) Lycka till!

Aggie sa...

Campagne-galopp

Göran sa...

champagne kanske det stavas

Vonkis sa...

Göran
Jag har ju flyttat söder ut jag, inte för att det hjälpte speciellt mycket...

Aggie
Jag tror baske mig du har rätt!

lasse08 sa...

trasan banane band typ

Pw sa...

Banana

Eva sa...

Familjen är i tryggt förvar i sina SÄNGAR! De var uppe och skottade snö hela natten till en begivienhet på stan www.cityjam.se!
ja inte yngsta dottern då- men hon ser på TV!

lasse08 sa...

banana band

Aggie sa...

Tycker det är lite väl lätt emellanåt... Electric banana band

Pw sa...

Elektric banana band..

Vonkis sa...

Göran
Sank jo, jo ar så kajnd to fårgivv mi får dö kompjutör probläm last oiik.

Anne-Lie
Lycka till du med :-)

Björn sa...

indianer?

Anonym sa...

indianer

Göran sa...

Indianer

Du måste återvända Vonkis, du ser ju hur kallt det blev neröver också efter din flytt..

Björn sa...

Hallå du gamle indian

Aggie sa...

Hallå du gamle indian skriven av Lasse Dahlqvist..:)

Pw sa...

God morgon Vonkis & alla andra... Vaknade nyss... Det är dena däringan OS invigningens fel...

Björn sa...

peter pan

lasse08 sa...

peter pan

Anonym sa...

Vart skulle indianer stå?

Göran sa...

Gissar på Peter Pan

Göran sa...

Indianer på L6

Anonym sa...

tackar
/Sonny

Pw sa...

Flörtige Knut är de väll ??

Göran sa...

Flirtige Knut

Vonkis sa...

Eva
Låter spännande, ska spana in länken när krysset är klart.

Björn sa...

??

Aggie sa...

Jag HETER KNUT

Göran sa...

Jag HETER KNUT och är charmör på heltid

Björn sa...

tnx

Aggie sa...

så rätt Göran..:)

Aggie sa...

måste väl vara SEBASTIAN

Anne-Lie sa...

Sebastian är ivf detta!

Björn sa...

Sebastian

lasse08 sa...

sebastian

Göran sa...

Bra Aggie, jag trodde det var Andreas Johnson först, men svårt att få in det.:)

lasse08 sa...

vonkan finns du på nylleboken

Eva sa...

Var ska sebastian in?

Björn sa...

utan?

Aggie sa...

STAN....det är ju åh gamla stan

Göran sa...

V5 på Sebastian

Björn sa...

V5: sebastian

Vonkis sa...

lasse08
jopp, det gör jag, följ länken på panflöjten så hittar du åt mig.

Eva
Sebastian ska ip på vågrätt 5

Aggie sa...

Göran: bra jag fick dig på andra tankar....*skratt*

Vonkis sa...

Aggie
Tack!

Björn sa...

Tack Aggie

Anonym sa...

hej, vad duktiga ni är. Jag gissar på Beyonce på lod 1;)

Anonym sa...

Tack Aggie
/Sonny

Aggie sa...

:)

Björn sa...

cant buy ME love?

Anonym sa...

money can´t buy me love...så Me

Aggie sa...

Can´t BUY my love

Aggie sa...

Vonkis: det är ju därför vi är här för att hjälpa varandra..:)

Göran sa...

Ja Aggie, det är så jobbigt att lägga till och ta bort rutor för att det ska stämma.:)

Aggie sa...

ME inte MY....fel av mig

Aggie sa...

haha Göran....du har så rätt....blir så mycket pusslande då..:)

Björn sa...

Beyonce Halo

Anonym sa...

BEYONCE

/sonny

Björn sa...

v7: UT...?

Göran sa...

Ja som gubben sa när han löste korsord.
mjölkgivande djur på 2 bokstäver
Hmm kan ju inte va kua, de måst va en ap..

Aggie sa...

skratt

Björn sa...

UR då!

Anonym sa...

ur? klockaffär

Vonkis sa...

Aggie
Du har så rätt :-)

Göran
Ha ha ha

Aggie sa...

UR

Aggie sa...

Povel Ramels: det är dom små detaljerna som gör det...:)

Aggie sa...

TACK för idag alla och ha en riktigt bra vecka så ses vi....:) KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

Anonym sa...

tack för hjälpen med vissa svar
Ha en toppen Lördag och helg alla
Hoppas vi hörs nästa vecka
/Sonny

Anonym sa...

tack för hjälpen med vissa svar
Ha en toppen Lördag och helg alla
Hoppas vi hörs nästa vecka
/Sonny

Eva sa...

tack för hjälpen! Nu börjar familjen sammanstråla till en sen frukost! Hadet bra idag

Björn sa...

Tack alla!!

Göran sa...

Tack alla!
Ha en fin helg!

Och Vonkis, kul att du va tillbaka, blev ju tomt förra lördagen.:)

Täjk kär änd enjoj dä vikänd!

Monica Sandström sa...

Tack för hjälpen!

Lilltrolls far sa...

100!!!

Vonkis sa...

Aggie
Mörsi båokåo till dig med.

Sonny
Visst är det bra med all hjälp man får här i kommentarerna :-) Ha en bra dag/helg du med

Eva
Skönt att familjen lärt sig vad som gäller på lördagarna.

Björn
Tack du med!

Göran
Jo, det ställer till det när det inte finns något internet :-\

Maskrosus
Det var så lite så :-)

Lilltrolls far
Inte nu längre1