tisdag, augusti 06, 2024

Ett foto i timmen tisdag 6 augusti 2024

Välkommen till FotoBloggen

Så har den kommit, läsåret 23/24 sista lediga dag, imorgon är den första arbetsdagen för läsåret 24/25 och vad passar då bättre än att kombinera denna dag med Ett foto i timmen

Kl. 06. Ser ut att bli helt ok väder idag.

Kl. 07. Mjukstartar med ett avsnitt av Barnmorskan i East End.

Kl. 08. Idag blev det en smörgås med ost och kaviar till frukost.

Kl. 09. Rensar i lådorna och krukorna på balkongen, det blir inte mycket kvar i lådorna och krukorna.

Kl. 10. Läser en stund ur När döden kom till Pemberley av P.D. James. 

Kl. 11. Är en snabbis på lotten för att hämta en säck ogräs som ska brännas. Ser att vi i alla fall verkar få en gurka i år. Det har mest varit hanblommor på plantorna och de få honblommorna har det inte blivit mycket av.

Kl. 12. Köper medel mot mördarsniglarna.

Kl. 13. Hemma en snabbis för att lämnar det jag köpt.

Kl. 14. Bilen är tillbakalämnad. Sitter och väntar på bussen, missade den förra med två minuter.

Kl. 15. Smiter in på en loppis men hittar inte det jag söker.

Kl. 16. Dags att fixa lite mat.

Kl. 17. Kvartsfinalen är igång, heja Sverige!!!

Kl. 18. Tack och lov för Public service. Följer live rapporteringen  på SVT och lyssnar på Radiosporten.

Kl. 19. Läser reseinlägg hos Anni och blir som vanligt sugen att göra samma resa.

Kl. 20. Fick psykbryt över läget på balkongen när jag skulle vattna och såg bös på klätterväxterna. Nu har jag tagit bort blomman för dagen samt rensat döda och fula delar från lejongapsrankorna. Efter att jag tog bilden har jag sprayat med såpavatten. Det ser för anskrämligt ut nu men förhoppningsvis återhämtar rankorna sig.

Det får bli min sista bild för den här gången, andra som är med och fotar denna dag hittar du här.

13 kommentarer:

Efwa sa...

Kikar in på din dag. Visst ser det ut att bli härligt väder idag.

Anni sa...

Rensa, rensa, rensa - varför kan inte alla växter vara lite lagom och dessutom vackra?

Joakim sa...

Hoppas du hittar det du söker en annan dag :)

Annika sa...

en gurka kan man ju vara glad för :-)
Ovanligt att jag hinner posta något före dig, du är alltid så pigg på morgonen

Vonkis sa...

Efwa
Lite i kvavaste (kvavsta?) laget för min del men hoppas på en ordentlig urladdning.

Anni
Det undrar jag med, har fått kasta ovanligt mycket blommor den här sommaren, de bara tvärdör.

Joakim
Det hoppas jag med :-)

Annika
Jo man ska väl vara glad för vad man får men med tanke på gurkorna vi fått tidigare somrar är det en stor besvikelse.

Anni sa...

Vilken handbollsmatch det var! Puh.
Du anar inte vilken resa det blev - både storm, spöregn och så något helt underbart på slutet ... ;-)

Anonym sa...

Vilken otur du har med blommorna. Hoppas att de klarar sig.
Marianne

Micke sa...

Jag har tagit det lugnt med uteblommor i år, skönt det då jag fattat att det är många som de bara dött för..

Har än inte sett några mördarsniglar här, inte heller fästingar men de finns ju (sägs det).

Anna sa...

Hello! Inne och kikar på din dag. Verkar ha varit en bra dag.
// Anna

Vonkis sa...

Åhå, då måste jag ju läsa ikapp!

Vonkis sa...

Ja, det har varit ett riktigt otursår, både på balkongen och lotten.

Vonkis sa...

Var glad för bristen på mördarsniglar, jag har tagit bort hundratals. Fästingarna är ju inte lika synliga men fy vale för dem med.

Vonkis sa...

Det har det sannerligen varit.