Välkommen till lite-allt-möjligt-bloggen
Ja, jag vet att vi redan är inne på årets andra dag men jag önskar er ändå ett gått nytt år nu.
Nyårs firandet var roligt, maten underbart god och smällarna och fyrverkerierna dånade som om domedagen var här. På tal om fyrverkerier. Det är inte så smart att sätta ner sina pjäser så hårt i marken att de inte kan flyga iväg. Har folk inte lärt sig att man placerar fyrverkerier i flaskor?
Vid tre-tiden drog jag mig hemåt, det var dags då med tanke på att jag skulle jobba klockan 13 på nyårsdagen. Huvva vad jobbigt det var att åka iväg till jobbet. Och ännu värre måste det ha varit för de som började redan klockan 7!
Vad har jag gjort idag då?
Cecil och jag promenerade till MaxiHuset (den leende gallerian). En skön promenix på ungefär en timme. Sedan blev det lite shopping. Till vår stora glädje hade Blomsterlandet 50% på allt i butiken! Så vi och en hel drös med andra människor gick lös i butiken. Jag hade räknat ut att det jag köpt (4 krukor, en trollhassel pinne och en hjärtan på tråd) skulle gå på 125 kronor. Istället fick jag betala 160 kronor. När jag tittade på kvittot visade det sig att jag hade betalt för en kruka för mycket. Så jag gick tillbaka. Efter noga kontrollerande av kassörskan visade det sig att jag skulle ha 15 kronor tillbaka. Något hon sa väldigt surt.
Jag gick till Cecil men tyckte fortfarande att det inte stämde. Så vi kollade prislapparna på samtliga varor och enligt vår uträkning skulle jag ha tillbaka ytterligare 15 kronor.
Jag ska erkänna att jag fegade ur så Cecil fick gå tillbaka andra gången. Hon hamnade hos samma kassörska som var lika sur nu (Den leende gallerian, kiss my ass) men efteren del dividerande fick Cecil de resterande kronorna. Visst, det var kanske snålt av mig men rätt ska vara rätt. Jag hde faktiskt gått tillbaka även om jag hade betalat för lite. Så det så.
Vad jag inte försåt är varför kassörskan behövde vara så otrevlig. Varken Cecil eller jag var otrevliga eller arga. Vi förstår att det lätt kan bli fel men sura inte ihop när kunder inte vill betala för mycket.
Oj vad mycket det blev den här gången. Hoppas ni orkat läsa allt.
1 kommentar:
Klart man inte ska betala för mycket. Surkassörskan kanske hade en dålig dag....förstoppning eller nått...vad vet jag? (everything comes down to poo, som du fått ett mail av mig som illustrerar så fint)
Skicka en kommentar