lördag, februari 10, 2007

Melodifestivalen, Göteborg

Välkommen till Melodifestivalbloggen

Ok, så här tycker jag om kvällens bidrag

Regina Lund
Gillade låten. Synd bara att hon verkade ha problem med rösten. Tänkte även på att Regina ju är helt fantastiskt vacker.

Marie Lindberg
Tycker väldigt mycket om låten och rösten. Det är något dpm berör mig. Hon har en sån sprödhet i rösten. Det kom nästan några tårar då publiken klappade takten. En negativ sak bara. Skippa glasögonen i finalen.

Jimmy Jansson
Åh Herre Guuud
han låter ju precis som alltid, och det menar jag inte som något positivt.

Cosmo4
Låter som en dålig blandning av Bubbles och Elena

Lustans Lakejer
jag gillar deras sound. Fast sången är för mörk/låg i refrängen, det händer ju inget där. Miyala vill även att jag ska skriva att hon irriterar sig på tjejernas töntiga dans.

Jessica Andersson
Är hon gravid?
Såg henne på Rix FM Festival och även då stod hon bara still, berdbent och vickade på rumpan. Hon borde väl i alla fall kunna gå omkring på scenen.

Annelie Rydé och Svante Thuresson
Het otippat gillar jag den hät låten. Men oj vad olika kläder de hade på sig.

The Ark
Egentligen är kommentarer överflödiga. De var kvällens snyggaste bidrag att se på och härligaste att lyssna på.

Vi, Miyala och jag trtor att dessa fem går vidare till den andra omgången.

The Ark
Marie Lindberg
Thuresson och Rydé
Jimmy Jansson
Jessica Andesson

Måste naturligtvis även påpeka att den här delfinalen var galaxer bättre än förra veckan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Måste ÄNDÅ tillägga att Marie inte sjunger särskilt säkert..men med mer scenvana så.... hennes låt är väldigt avslöjande dessutom Hade hon sjungit upptempo och studsat runt med 13 körande så hade hon säkert klarat sig lika bra som dom - drunknat i gröten. Men hon var spännande!! Modig och fantastiskt fin låt!! Hejja Merie!