lördag, februari 03, 2007

Melodifestivalen, Jönköping (ständigt uppdaterad)

Välkommen till Melodifestivalbloggen

Så är det äntligen dags!!!

Scenen är ju assnygg och Luuk gör ett bra jobb så här långt. Sedan verkar publiken vara tråkig men det kan ju inte han hjälpa.

Elin Lanto
Lät det inte aningens falskt i refrängen, och texten är så typiskt sveskt men på engelska och rimma till. Tydliga referenser till Madonna och ABBA. Tyvärr var låten aptråkig, det hände ju inte så mycket i den.

Andersson&Gibson
Den här låten är vi inte överens om.
Jag tycker att även den här är tråkig, samma textrad hela hela tiden. Men Kerbi gillade den. Lät farlig mycket Simon&Garfunkel.

Anna Book
Upphottad dansband och jag hävdar fortfarande att Anna inte kan sjunga.

Addis Black Widow
Men snälla, det går inte att sjunge falskare. Vår teori är att det är deras grej att sjunga falskt. Det här bidraget kommer toksist om det finns någon rättvisa här i världen.

Andreas Lundstet
Jag gillade det här. Tyvärr är det nog för udda för de som röstar :-( Men härligt med någon som kan sjunga i den här tävlingen.

Tommy Nilsson
Jo då, det skriker ju Isaksson om det här, den kommer nog att hamna på Svensktoppen. Sedan så vill Kerbie att jag ska skriva att han som vanligt har översta knapparna i skjortan öppna.

Sofia
Visst lät det som Elena, fast sämre. Och tydligen hade Carola lämnat kvar sina fläktar.
Varför sjöng hon inte på grekiska? Det lät ju betyyydligt bättre.

Uno och Irma
Lutar åt kvällens bästa bidrag. Varför har Uno en massa blommor på sin jack? En hade varit nog nu ser det bara löjligt ut.

Till andra omgången går:
Elin
Anna
Andreas
Tommy
Uno och Irma

Snyggast ikväll var Tommy och Andreas.

3 kommentarer:

miyala sa...

hejar pà nr 2, 5 och 8!!! Men som sagt... otroligt dàlig delfinal!

Anonym sa...

värdelööööst!

Anonym sa...

Jag såg den inte. Bara när vi bytte kanal under en kort stund. Såg/hörde Anna B och tre sekunder av dem efteråt (som sjöng så falskt så jag rodnade!). Nej Anna B har aldrig varit någon duktig sångerska, vad jag däremot gillar är att för en gång skull är det en storvuxen människa som är med. Till skillnad från alla små spetor.Men nu var det ju musiken man skulle rösta på!!!!