lördag, februari 17, 2007

Melodifestivalen i Örnsköldsvik

Välkommen till Melodifestivalbloggen

Jämarns vilket drag det var! Jag toktrivdes. Skrek och klappade händerna nästan hela tiden. Man måste ju dra sitt strå till stacken :-)

Hur var låtarna då?

Måns kan helt klart bli farlig. Och farligare blir han om han bara knäpper upp skjortan lite... (Jo, missa inte Luuks och Måns mys i påan)

MissMatch kan komma att spelas en del ute efter schlagern men framträdandet är för slätstruket för att hålla hela vägen, även om dansarna har den snyggaste koreografin i kväll.

Magnus Carlsson låter väldigt mycket som "Goodbye Yellow Brick Road" i början. Ni kommer att fatta vad jag menar när ni hör den. Tyvärr ett tråkigt framförande. Taket som så spektakulärt skulle sänkas ner var en stooor besvikelse.

Sheida Vacker men för udda för att få hem hos tittarna.

The Attic feat. Therese Väldigt slätstruket och intetsägande.

Sebastian har också en tråkig låt men gårdagens flirt med MoDo-fansen kan nog resultera i en del röster. Fast hela han utstrålar ju bara tråkighet tycker jag.

Sonja Aldén har kvällens helt klart vackraste låt. Ett minus bara för att hon låter lite som S.Clamp men det kan jag stå ut med när låten är så vacker.

Nanne gör ännu en Ruslana men folk kommer ju att rösta på henne ändå. Hopplösa röstare..

Mina två favoriter är Måns och Sonja.

Jag tror att Måns, Magnus, Sebastian, Sonja och Nanne går till den andra röstningsomgången.

7 kommentarer:

Bloggblad sa...

Det ska bli spännande att se hur det går i kväll. Jag missade ju förra veckan.

Anonym sa...

Missa melodifestivalen! Huvva...

Vi på Kantarellen sa...

Här ska åckså bänkas vid TV:n. Ostbricka med lite smått och gott är inplanerat.

Anonym sa...

Men så kul, att se det live! Ska du dit ikväll också? Måste vara en härlig känsla att befinna sig mitt ibland alltihop.

Anonym sa...

Sheida är min favorit, helt klart!!!! :D

Anonym sa...

Du hade helt rätt angående vilka som gick vidare till andra omgången. Jag hade faktiskt tippat samma kvintett. Kul att både Sebastian och Måns gick vidare direkt till Globen.

Nanne tycker jag har gjort sitt i melodifestivalen och det verkar som det är hetast att vara debutant i dessa sammanhang. The Attic *gäsp* Therese Grankvist *ännu mera gäsp*

Magnus Uggla nästa vecka!! Ska bli intressant.....eller kanske inte.

Anonym sa...

VILKET J*VLA DRAG DET VAR LIVE!!!! Rätt låtar vann! ÅÅÅÅÅÅÅ, SKIIIITKUUUL!!