fredag, april 20, 2007

Fel stad

Välkommen till Vindbloggen

Vinden har tagit fel på stad.
Det måste vara så.

Idag har det blåst som om jag varit i Umeå, från alla håll och kanter hela tiden.

Och mycket.

Hur kul är det att cykla i nedförsbacke och vara tvungen att trampa som en blådåre för att ta sig fram ack så lite?

Jag har försökt att prata med vinden. Har sagt att det här är Norrköping i landskapet Östergötland, att den ska fortsätta vidare dryga 70 mil norrut. Men vinden lyssnar inte på mig. Är bara kvar här och hånar mig.

Skulle inte förvåna mig om vinden är LHC:are och bitter över silvret...

7 kommentarer:

Anonym sa...

när jag var i skottland så var det samma sitution som för dig minst ett par gånger när man skulle cykla in till staden...
gav till slut upp och promenerade istället.... =)

Evas blogg sa...

Här blåser det också rejält men vi är vana. Västanvinden har gjort tillvaron sur för oss många ggr.

Humlan sa...

Pratade just med Umeå, där viner vinden. Även här visslar det i skorsten, så vi blir nog blåsta i hela landet... eller urblåsta...
eller uppblåsta... eller inblåsta i värmen och lugnet i hemmets lugna vrå.
Vi får väl hoppas att det snart har blåst över!

Bambi sa...

Du, även här var vi drabbade av inte vet jag... Utemöbler flög omkring och jag fundrade på om jag skulle behöva förankra ungarnas studsmatta i huset!

Och tack..som i jätte mycket!!!
Kram!

Anonym sa...

*asg*

miyala sa...

Hahaha.... det är säkert LHC...

Känns definitivt som det har blivit fel pà àrstiden!

Anonym sa...

Varför just Umeå? Det är så sällan det blåser här! ;-) Och du nästa gång du får för dig att prata med vinden så behöver du inte skicka den hit!!:-)