lördag, augusti 08, 2009

Liten tillbakablick

Välkommen till ResuméBloggen

Det har inte blivit så mycket bloggande den senaste tiden förutom melodikryssandet men jag har inte glömt er, bara inte hunnit med. Så håll i hatten nu, här kommer ett sånt där långt inlägg med massa bilder...

Jag har, håll i er nu, varit ledig veckansom gått! Men nu ska jag inte fastna i det underbara i att inte behöva jobba på en hel vecka på sommaren.

Lovade ju för två veckor sedan att ni skulle få se hur det kan se ut när det regnar lite för mycket.

Att en väg ser ut så här är inte så konstigt

när det regnar mycket och det inte finns någon skog kvar som kan ta upp vattnet...

Firade lillkusinen som fyllde 30. Vi firade med att skjuta en massa vapen. Kan lugnt säga att jag inte behöver ångra att jag inte blev någon krypskytt eller jägare. Skidskytte däremot, det skulle kunna vara något, om någon annan åker skidor och jag få vila geväret på något.

Var iväg till Mannaminne i Nordingrå för att se Grottmannen med Lars T, föreställningen var så bra som folk hade sagt, inget konstigt med det. Konstigt var det däremot att komma till Mannaminne och stöta på gamla trean.

Två dagar har jag varit hos mormor

Vi kokade svartvinbärssylt

och fikade, bland annat. Glasyren hade en lite ljusare färg än vanligt men så hade mormor använt sommarsaft att färga med då karamellfärgen var slut. Hon är inte dum inte min mormor.

Och så har jag ätit surtstömming två gånger sedan förra inlägget. En gång hos mormor i stugan

Platta till strömmingen, vänd på rygg, sätt i gaffeln och dra av ryggraden. Fint de.

Och en gång hos mina gudföräldrar i Gideå, fina strömmingar som väntar på att ätas och så lite rom som vänliga själar har gett mig.

Måste även visa en härld del av gudpäronens trädgård, här kan man sitt länge och njuta.

Ibland får jag för mig konstiga saker. Nu har jag fått för mig att jag ska virka en filt. Jag som inte ens kan virka. Får väl se vad det blir av det hela. Nu är det i alla fall bara 50 rutor kvar att göra...



Tyvärr har jag ingen bild på faderskapet när han hade blött näsblod i flera timmar. Men tänk er en näsa fullstoppad med tamponad och sedan ett bandage som går under näsan och har knutits fast bakom huvudet. Det såg för roligt ut. Tack och lov behövde han inte bränna näsa, annars hade det blivit en liten resa ner till Sundsvall, för att bränna ett lite blodkärl i näsan. Sommartider hej hej sommartider.

Ja, det var väl det hele, hoppas ni orkade läsa hela inlägget. Nu ska jag iväg och bröllopssjunga.

LilleRille
Free Dawit Isaak

5 kommentarer:

Bloggblad sa...

kul att se dina sommarbilder!

Cecil sa...

Hej Vonkis!
Fina bilder, var också i samma trakter. Mormor, mamma, Rickard och jag tog en tur till Norrfällsviken och åt. När jag såg på karta hur nära dig jag var sa jag till mamma att det är bäst att inte ringa för då blir du upprörd över att vi inte hinner träffas....Jag säger det så här lite innan du kommer hem så du hinner smälta informationen och inte kommer att straffa mig så hårt....Jag VET att det var nära men det var tidsbrist;) Vi ses snart darling!!! I love you! :)

Anonym sa...

Det kanske är tur att vi inte skjutsar ner dotra i år! Annars kan straffet kommit från fler än ett håll. :-) Men tidsbrist måste vi väl acceptera?!

Ha det så gott - det kanske blir en resa söderöver vad det lider.

Kan för övrigt berätta att jag lyssnat till 2 underbara solosånger i dag på en vigsel.
Gissa vem som sjöng.

Den ömma modern

Anonym sa...

....Å INTE EN ENDA BILD AV MIG. MIG MIG MIG MIG MIG MIG. SOMMAREN HANDLADE VÄLL ÄNDÅ MEST OM MIG MIG MIG MIG MIG MIG...

DEN OÖMMA "VÄNNEN"

Cecil sa...

Hej ömma moder!!!
Det hade varit skoj att ses!! Ni kommer säkert neråt åtminstone får vi hoppas på det. Ska försöka kompensera dotra en aning på fredag med en fika, det var ju så längesedan vi sågs. Kan tro att det handlade om skönsång hon är ju ändå en riktig Carola! Kramar till er alla!!!