fredag, september 18, 2009

Inget smutsigt dansande för mig ikväll

Välkommen till TV-Bloggen

Tillhör nog en minoritet ikväll då jag inte ser Dirty dancing, den tillhör inte mina favoritfilmer trots att Patrick Swayze är med.

Får istället vänta på att någon av de kanaler jag får in repriserar Nord och syd...



Aaahahh, Orry Main. L och jag lekte nästan alltid Nord och Syd. Jag var Madeline och väntade på Orry medans L suktade efter George som Constance. Det var tider det.

LilleRille
Free Dawit Isaak

7 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag har inte sett den, bara fragment, men jag orkade bara i 20 minuter. Nord och Syd minns jag att barnen älskade, jag såg nog bara ibland.

Andelieb sa...

Jag har inte haft den som någon favorit även om jag sett den och har ett hum om den så, gräsänka med oroligt sovande troll, som jag är ikväll, så har jag sett den. Nu i efterhand förstår jag inte alls att mitt "unga jag" inte föll pladask för den filmen. Men det gjorde jag inte och nu ser jag bara babys mamma som den dryga farmor Gilmore =) Men visst är det en lite söt film. Även om världen kunde varit utan repliken "Nobody puts Baby in a corner".

Andelieb sa...

Ber om ursäkt för min usla Svenska i kommentaren ovan. Är inte van att vara uppe så här sent ;-)
F.ö. så är det väl bra att du är en dygdig och redig kvinna vonkis och skippar det smutsiga dansandet. Usch och fy så ungdomar håller på! ;-)

Vonkis sa...

Bloggblad
20 minuter, det är nog vad man orkar med innan man känner sig överdosad.

Andelieb
Jo, det märks att det var lite sent för dig, behöver nog en översättare till början i din första kommentar.

En annan härlig replik är väl
"and most of all I'm scared of walking out of this room and never feeling the rest of my whole life the way I feel when I'm with you." Specielt hur det går upp och ner där i slutet...

Vonkis sa...

Andelieb
Inte nog med att mormor Gilmore är med, han polisen från law and order ville tydligen också vara med och leka.

Andelieb sa...

Vonkis: Översättning till första delen: Har aldrig varit ett stort fan av den filmen men igår kväll hade jag inget bättre för mig så jag såg den ändå. ;-)

Vonkis sa...

Andelieb
Tackartackar :-)