torsdag, mars 04, 2010

Same same but different

Välkommen till HyckleriBloggent

Vilken grej det har blivit det här med Anna Bergendahls skor. Vad är skillnaden på att Anna har ett par Converse (själva märket syntes aldrig bara skorna) mot att Camilla Thulin gick ut och sa att det var hon som gjorde Malenas klänning förra året eller att Carola och Lars Wallin gick ut med att de samarbetade om Carolas kläder i Melodifestivalen 2006. För att inte tala om att samme Wallin gjort den jacka som Andreas Johnsons har på sig i årets tävling?

Som ni ser, det finns rätt många exempel på märken som syns i TV-rutan under Melodifestivalen.

Läs mer
Aftonbladet(Anna)
Expressen (Anna)
Aftonbladet (Malena)
Aftonbladet(Carola)
Aftonbladet (Andreas)


Dagens FRA:are – download torrent Piracy
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

4 kommentarer:

Andelieb sa...

Lika bra att alla tävlar nakna istället så finns det ingen risk för reklam....eller kan det gynna någon artists varumärke kanske...
Jag håller med. Otroligt fånigt. Jag hade aldrig kunnat säga med säkerhet att det var ett par converse-skor. Har själv haft många par skor som såg ut så men inte ett enda var av det märket.

Vonkis sa...

Andelieb
Då skulle man verkligen kunna prata om nakenchock :-D
Hade själv ett par liknande skor när jag var yngre (inte allt för länge sedan m.a.o.), det var inte Converse men jag hade inte kunnat se skillnaden om man ställt dem med ett par "äkta".

Andelieb sa...

Fast det blir svårt att nakenchocka om alla är nakna. Då blir det kanske klädchock istället om någon lyckas smussla på sig en tråd eller två. Eller det kanske räknas till reklam-chock. Trådtillverkaren har säkert fått en massa värdefull reklam...

Anonym sa...

varfor inte:)