söndag, augusti 18, 2013

EFIT 18 augusti 2013

Välkommen till FotoBloggen

Lördag har blivit söndag och vips är det dags att ta Ett foto i timmen igen.

Kl. 00 Sitter och tittar på Shutter Island och det enda som lyser, förutom TV:n då, är månen.


Kl. 06 Hade svårt att komma upp i tid förra veckan (första jobbveckan) så jag har tvingat upp mig själv för att äta frukost för att äta frukost


Kl. 07 Diskat


Kl. 08 Egentligen gilla jag inte programmet Maniska samlare men det går inte att sluta titta när jag väl börjat.


Kl. 09 Sitter med de elevlistor vi fått ut och markerar de som saknar betyg i mina ämnen.


Kl. 10 Det är bara att inse att jag måste röja i det här skåpet.


Kl. 11 Lunch. Jag tillhör skaran som gillar fiskbullar. Mums!


Kl. 12 Tittar runt bland lediga lägenheter. Den här skulle kanske kunna vara något.


Kl. 13 Tänka sig. Längst ner i skåpet, gömd bakom wokpannan hittade jag en ölflaska efter människan som fick hyra min lägenhet förra sommaren...


Kl. 14 Lyssnar på årets sista Sommar i P1. Björn Dixgård och Gustaf Norén sommarpratade, kan varmt rekommendera dig att lyssna på deras program.


Kl. 15 Kolla in hur hur mitt preliminära schema ser ut och ser att lagmötestiden av någon anledning ha bytt dag. Inte bra.


Kl. 16 Fikaträff med K.


Kl. 17 Förbereder morgondagens lunch. Note to self, måste köpa mer potatis.


Kl. 18 Dags att ta en liten tur på motionscykeln.


Kl. 19 In i duschen. Note to self, måste köpa mer bikarbonat så jag kan tvätta håret. Borde ringa fastighetsskötaren också så jag kan få ett nytt munstycke till duschen.


Kl. 20 Tänder ett ljus och ber en bön över olycksoffren i Ö-vik och deras anhöriga.


Kl. 21 ser på film, The Bourne ultimatum. Undrar varför Trean hoppade över andra filmen.


Kl. 22 Ser fortfarande på filmen och sticker på ett par barnsockar samtidigt. Vet inte om jag ska se färdigt filmen eller inte.


Det fick bli den sista bilden för den här gången. Om du vill titta in hos andra som fotar sin söndag ska du klicka här.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

17 kommentarer:

Sofia sa...

God morgon! Ja, den där månen lyste starkt igår kväll :-)
Kikar in lite senare igen.

Micke sa...

Tror visst nån sover ännu här :)
Såg månen med över havet igår.

Vonkis sa...

Sofia
Visst gjorde den.

Micke
Icke. Slet mig upp tidigt i morse. Har bara varit trög med att lägga upp bilder.

Majsan sa...

Kikar inom. Maniska samlare... det är ett program som gör mig stressad så jag tittar inte längre. De första 3-5 programmen som sändes, tittade jag...

Min semester tar slut idag :(

Jag tittar in senare.

Ariella sa...

Hej!
Kikar in på din morgon.
Bra att kämpa sig upp så tidigt en söndag :-)

Efwa - Medea sa...

Lika skönt det är att vända på dygnet när man är ledigt, lika jobbigt är det att få tillbaka det igen.
Hoppas det blir lättare att gå upp i morgon.

Charlotte sa...

Jag håller med dig gillar inte heller programmet om Maniska samlare, men samtidigt så fastnar man för att det är så fascinerande...

Jag har också svårt att få i mig frukost, nöjer mig med kaffe och sen blir frukosten framåt förmiddagen istället... :)

Manduzana stickar sa...

Kikar in på din efit-dag!
Jag äääälskade fiskbullar när jag var liten men det gick liksom över med åren :p

Sofia sa...

Jag älskar såna där galna samlarprogram; jag blir peppad och börjar städa och slänga sånt som jag inte behöver :-)

Ruta Ett sa...

Oj, så tidigt du var uppe! Här sovs det betydligt längre numera. Ditt skåp har en tvilling här och det är det ständiga dåliga samvetet Tur att det har en dörr.

Caroline sa...

Känner igen det där med skåp som behöver städas, har ett likadant hemma. :-)

Petra sa...

Har du flyttplaner? Stökiga skåp, det känns igen.

Bloggblad sa...

Ser ut att vara en stor lägenhet det där.
Jag ser på såna städprogram ibland när jag behöver känna mig ordentlig... Mitt lilla stök får andra proportioner då.

Eva B M sa...

Kul att se din dag.

Vonkis sa...

Majsan
Ja det är inte klokt hur de har det. Hur dåligt måste man inte må när man har det så där hemma.

Jag hoppas du får en bra första arbetsdag imorgon då.

Ariella
Ett nödvändigt ont. Har varit för generös med sovmorgnarna under sommaren.

Medea
Du har så rätt.

Charlotte
Det är nästan en styggelse att behöva äta mat så tidigt :-)

Manduzana stickar
Jag hoppas att det aldrig går över för mig :-D

Sofia
Visst blir man, vill absolut inte få det så mycket grejer hemma som de där stackars människorna har.

Ruta Ett
Det är verkligen tur att det finns dörrar men jag blev lite peppad av tv-prorammet att röja lite :-)

Caroline
Har fler skåp som skulle behövas organiseras. Men men. Ett i taget.

linusson
Japp. Den här tvåan är i minsta laget för min del. Den känns mer som en etta.

Bloggblad
Mm, skulle inte sitta helt fel med några extra kvadratmeter boyta.

Ha ha ha, ja, det är ju också en bra anledning att se på eländet :-)

Vonkis sa...

Eva B M
Kul att höra. Ska kika in på din dag.

Kattis sa...

Även här har tittats på maniska samlare, då det sändes sent och jag borde sova... Man slutar aldrig att förundras!