onsdag, augusti 07, 2013

Sommarens bästa

Välkommen till Sommarbloggen

I början av sommaren fick jag för mig att jag skulle köpa lammfärs. Jag har aldrig någonsin tillagat lammfärs, den ömma modern gillar inte att äta lamm men lammfärs skulle jag köpa.

Sagt och gjort. Lammfärsen inhandlades och när jag kom hem blev det till att goggla olika recept. Jag fastnade för libanesiska lammfärsspett med fattoush och hummus från Allt om mat. Även om jag var lite feg med kryddorna (andra gången hade jag i mer av kryddorna) blev det himla gott. Till och med den ömma modern gillade spetten och tog om!

Men. Bäst av allt var salladen, fattoush. Den gjorde vi flera gånger under sommaren och jag kommer göra den många gånger till. Enda problemet var att det har varit svårt att få tag på mynta och myntan behövs i salladen. Det är inte alls samma sak att ha i pepparmynta. Vi hittade ingen sumak till dressingen så jag rev ner lite citronzest istället. Gott var det i vilket fall.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var verkligen fantastiskt gott!
fast jag inte brukar kunna äta lam. Salladen var himmelsk...

Den ömma modern